Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.

Plechová garáž a prevence koroze u auta

Jak všichni víme, především v zimních měsících je náš vůz vystaven vyššímu nebezpečí vzniku koroze. O to horší to pro vůz je, pokud není správně garážovaný. Na silnicích korozi podporují především posypy na bázi soli používané při ošetřování povrchu vozovek.

Specialisté doporučují podvozek vozu a jeho dutiny chránit a pravidelně je stříkat či natírat speciálními ochrannými přípravky. Provedením ochranného postřiku se prokazatelně prodlouží životnost vozu až o několik let. Pokud už je ale pozdě a my jsme tomuto nepříjemnému chemickému procesu v podobě koroze neunikli a již se objevili první příznaky rzi, musíme vyhledat pomoc odborníka nebo sáhnout po speciálních přípravcích. V tomto článku si povíme, jak správně ošetřit podvozek, aby nezrezivěl a proč je dobré mít auto v garáži, případně jaký typ garáže je ten nejlevnější a nejlepší. Představíme si ty nejvýhodnější materiály na garáž a řekneme si jejich plusy a mínusy.

Garážovat nebo negarážovat?

Pokud si pokládáme otázku, zda je lepší mít auto přes noc v garáži nebo ne, samozřejmě se přikláníme k první možnosti. Obzvláště v zimních měsících auto trpí a reaguje na nízké teploty. Proto se nám vyplatí zainvestovat do menší garáže. Typů garáží na trhu najdeme mnoho. Pokud nemáme k dispozici garáž zděnou, postačí nám i levnější plechová garáž, případně garáž plachtová. Pojďme si říct plusy a mínusy jednotlivých typů garáží. Na kolik nás taková garáž vyjde včetně instalace? A potřebujeme na její stavbu speciální povolení?

Plechová garáž: Kvalitní garáž za hubičku?

Plechová garáž nabízí velké výhody, obzvláště z důvodu své mobility. Zároveň splňuje stejné požadavky na komfort jako klasická zděná garáž, kterou ovšem nemá každý. Jedná se tedy o levnější verzi zděné garáže, která je zároveň mobilní a pojme nejen auto, ale hodí se i k uskladnění materiálu a podobně. Plechová garáž se prodává většinou ve více barevných provedeních, buď v klasickém zinku nebo s různobarevnými laky. Ač se někomu může zdát esteticky nevyhovující, v praxi svůj účel splňuje na jedničku. Tento druh garáže většinou firmy nabízí ve dvou variantách: se sedlovou a plochou střechou. V nabídce je i větší varianta dvougaráže, která ubytuje až dva vozy. Cena garáže závisí na více faktorech, pohybuje se ale většinou v řádu několika desítek tisíc korun. Garáž je mobilní a dá se rozmontovat a převézt během několika hodin. Je vhodná nejen pro soukromníky, ale i pro stavební firmy, například jako obytné buňky. Firmy v dnešní době nabízí také plechové garáže na míru. Pokud tedy potřebujeme garáž s určitými rozměry, aby se nám vešla na zahradu, nebo si přejeme speciální automatická vrata, ani to není problém. Další výhodou je, že na stavbu mobilní plechové garáže nepotřebujeme žádné stavební povolení, což nám ušetří čas a peníze. Obzvláště v zimním období je důležité se o našeho plechového miláčka důkladně starat. Garážované auto vydrží déle a není vystaveno nepříznivým vlivům počasí. Abychom předešli korozi podvozku, můžeme podniknout také další kroky.

Plátěná garáž – ano či ne?

Ještě levnější variantou garáže je garáž plátěná, tedy textilní. Tento typ garáže je taktéž mobilní, není ovšem tak stabilní a nevydrží napořád. Většinou je tento typ garáže využíván na dočasné zazimování například motocyklu nebo materiálu. Samozřejmě se nejedná o běžný textil, nahoře musí být voděodolná plachta, která zvyšuje odolnost přístřešku či garáže. Tato plachta je většinou vyráběna z polyethylenu. Součástí garáže je pevná kovová konstrukce. Plátěná garáž je taktéž mobilní a je možno ji snadno přemístit během několika hodin. Její cena se pohybuje kolem několika tisíc korun včetně instalace. Plátěná garáž v každém případě plní svou funkci, ať už chceme garážovat auto, motorku, přívěs nebo třeba loď. Možností je spoustu. Pokud se tedy pořád rozhodujeme, která garáž bude ta nejlepší, je třeba vzít v úvahu především finanční stránku věci.

Profesionální postřik proti korozi

Další možností, jak předejít korozi je aplikace speciálního postřiku na podvozek vozu. V autoservisech je aplikace ochranného přípravku na podvozek prováděna speciální tlakovou pumpou. Postřik je tak proveden takřka bezchybně a vy se proto nemusíte na několik let o spodek a dutiny vozu starat. Speciální přístroj dovede nanést prostředek rovnoměrně a po celé ploše podvozku. Taková ochrana podvozku ale samozřejmě něco stojí a závisí na modelu vozu. Pokud si na nátěr troufneme sami, zde je pár kutilských tipů.

Ošetření podvozku proti korozi svépomocí?

Pokud se do ošetření podvozku proti korozi budeme pouštět sami a chceme ušetřit nějakou tu korunu, i to je samozřejmě jednou z možností. Nejprve je nutné podvozek mechanicky očistit nečistot, poté se aplikuje nátěr odrezovače a nakonec ještě přidáme ochrannou barvu na rez. Tento proces se ovšem osvědčil pouze jako krátkodobé řešení boje s korozí podvozku. Pravděpodobně se koroze za čas vrátí a vy budete muset proces opakovat. Mnoho řidičů jako ochranu proti korozi používá klasickou směs oleje s vazelínou. Tato kašička je velmi účinná a úspěšně se osvědčila v boji proti korozi. Můžeme ji tedy doporučit všem, kteří chtějí ušetřit.

Jak často je třeba podvozek ošetřovat?

Profesionálové doporučují provádět antikorozní opatření zhruba každé dva roky. Jak už jsme zmínili, automobily a jejich spodní části nejvíce trpí během zimního období, kdy se solí silnice. A právě solení v zimě může mít fatální účinky na funkčnost vašeho vozu a bez adekvátního nátěru rapidně zkracuje životnost vozu. Je tedy třeba si rozmyslet, kolik chceme do antikorozní ochrany investovat.

Ty nejlepší přípravky na ochranu proti korozi

Na trhu najdeme velké množství antikorozní autokosmetiky, kterou můžeme aplikovat sami snadno a rychle. Většinou jde o účinné spreje na bázi včelího vosku či kaučuku, které výborně odpuzují vodu a sůl, pronikají do hloubky dutin vozu a chrání našeho plechového miláčka před nepříjemným rezivěním. Pokud si přesto nejsme úplně jisti, že dokážeme vůz a jeho podvozek sami správně ošetřit nebo máme pochybnosti ohledně volby správného antikorozního přípravku, pak tento úkon raději přenecháme odborníkům a dovezeme vůz co nejdříve do servisu.

Sdílet

Všechny články

verkehr

Autolékárnička

Radce · Zákon o vozidlech
kfz-technik batterie

STK: Technická kontrola

Radce · Zákon o vozidlech
Kontroll-Leuchte Bremsanlage

Kontrolky v autě

Radce · Zákon o vozidlech
Zobrazit méně