Řidičský průkaz je veřejná listina, která osvědčuje udělení řidičského oprávnění k řízení motorových vozidel zařazených do příslušné skupiny nebo podskupiny řidičského oprávnění. V tomto článku si rozebereme všechny aspekty, které se týkají udělení řidičského průkazu v České republice.
Tak jako v mnoha dalších zemích Evropské unie, také Česká republika má svůj systém, kterým kontroluje přestupky řidičů na českých dálnicích, silnicích a vozovkách, které následně přísně trestá.
Místo, kde je možné bezpečně a pohodlně zaparkovat auto, chce opravdu každý. V některých městech je takové parkování poměrně problematické, a to zejména v případech, kdy bydlíme v hustě zabydlených oblastech, nebo hůře, přímo v centru města.
Přídavná pomocná světla, to je oficiální označení světel v našich vozech, které dnes již všichni známe jako mlhovky. Slovo „přídavná“ je však velmi důležité. Nejeden řidič používá tato světla také v běžných situacích, a to není dobře.
Než se podíváme na zálohy, které jsou nedílnou součástí platby silniční daně, musíme se nejprve podívat na náležitosti této daně. Silniční daň je druhem povinné daně, která je zaštítěna v zákoně o silniční dani. Základem je vědět, zda je pro nás povinná, či nikoliv.
Někdo se z nich vymluví, zbytek z nás poctivě platí za každý menší a větší přestupek, který se stane během špatného stání.
Řidičské oprávnění je důležitý dokument, díky kterému jsme oprávněni k řízení vozidel v silničním provozu. Bez tohoto průkazu nesmíme v České republice zasednout za volant. Řidičský průkaz můžeme získat až po úspěšném absolvování autoškoly se závěrečnou praktickou, technickou a teoretickou zkouškou.
Zejména pro začínající řidiče mohou být všechny povinnosti a náležitosti, které k pořízení řidičského průkazu a auta neodmyslitelně patří, trochu matoucí. V tomto článku se podrobně podíváme na povinnou výbavu, která vás neodkladně čeká, ale také na pořízení hasicího přístroje.
Abyste se mohli pohybovat nejen na českých komunikacích, je nutné, abyste vlastnili řidičský průkaz. Co dříve v Čechách mělo podobu skládací knížky, je dnes klasická laminovaná kartička, která odpovídá podmínkám definovaným Evropskou unií.
Kontrolky umístěné na palubní desce jsou pro nás jako pro řidiče zásadním znamením toho, že systém vozu potřebuje naši pozornost. Takových kontrolek se zejména v moderních autech může nacházet hned několik.
Světla jsou jednou z nejdůležitějších výbavy exteriéru vašeho auta. Kvalitu světel na automobilu rozhodně není radno podceňovat. Díky světlům a jejich mnoha druhům můžete ve svém voze jezdit téměř v každém počasí a podnebí.
Dalo by se říct, že tím nejžádanějším řidičákem je řidičské oprávnění skupiny B, tedy oprávnění řídit osobní vozy. Se skupinami typu C a D se setkáváme pouze v případě, že je řidič potřebuje v profesním životě.
Asi nejčastějším typem řidičského oprávnění, které běžný český řidič vlastní, je skupina B. Se skupinami typu C a D se setkáváme pouze v případě, že je řidič potřebuje v profesním životě. Řidičák C nám řídit nákladní automobily, které nejsou určeny k převozu osob.
Základním předpokladem řízení motorových vozidel je vlastnit příslušná řidičská oprávnění. Jaký průkaz si ale musím pořídit, chci-li řídit například malý městský moped? Ve skupině A rozlišujeme hned několik podskupin podle váhy motorky, konkrétně jde o podskupiny AM, A1, A2 nebo A.
Pokud chceme řídit jakékoli z motorových vozidel, budeme k tomu potřebovat příslušná řidičská oprávnění. Jaký průkaz si ale musím pořídit, chci-li řídit například čtyřkolku? Ve skupině B rozlišujeme hned několik podskupin podle váhy a výkonu vozidla, konkrétně jde o podskupiny B1, B nebo BE.
Pokud chceme řídit některé z motorových vozidel, musíme nejprve vlastnit příslušná řidičská oprávnění. Jaký průkaz si ale musím pořídit, když chci řídit motorku? Řidičský průkaz na motorku neboli řidičský průkaz A nám umožňuje řídit různé druhy motocyklů.
Silniční daň je povinností pro všechny podnikatele, kteří využívají vozidel pro účely svého podnikání. Tyto vozy musí být registrovány v České republice, vozy využívané v zahraničí této dani nepodléhají a za jejich využívání musí být zaplacena silniční daň v dané zemi.
Silniční daň je jednou ze základní daní, o kterou se musí zajímat zejména podnikatelé, pro které je platba této daně povinná. Samostatně zákon poté udává, že v případě, že používáte své auta na samostatnou výdělečnou činnost, jste povinni zaplatit silniční daň.
Silniční daň je povinnou daní pro všechny právnické a fyzické osoby, které se v České republice věnují nějakému druhu podnikání. Tato daň je dále definována v zákoně o silniční dani, který nejen udává, kdo je povinen tuto daň platit, ale také informuje o případných omezeních, slevách a výjimkách.
Existuje velké množství typů řidičských oprávnění, od osobáku až po traktory. Jaké si ale musím pořídit, když chci drandit na motorce? Řidičský průkaz na motorku neboli průkaz skupiny A nám umožňuje řídit motocykl.
Silniční daň je jednou z povinných daní pro všechny podnikatele v České republice a řidiče využívající nákladní vozy. Tato daň se přiznává jednou ročně, a to do konce ledna následujícího roku, tak, aby byla v přiznání zahrnuta daň také za poslední kvartál.
K řízení motorových vozidel potřebujeme příslušná řidičská oprávnění. Tomu samozřejmě předchází několikatýdenní praktický výcvik zakončený oficiální závěrečnou zkouškou. Jaký typ řidičáku si ale musím pořídit, pokud chci řídit osobní auto? A potřebuji speciální průkaz na přívěs?
Silniční daň, která je podrobně popsána v zákoně o silniční dani, je povinná pro všechny, kdo využívají vozidlo pro firemní účely, nebo vlastní nákladní vozidlo. Tato daň je podrobena několika pravidlům.
Řidičský průkaz je dokument stvrzující řidičské oprávněni. Tento průkaz nám tedy umožňuje řídit motorová vozidla a stát se tak účastníky silničního provozu. Jedinou cestou k jeho získání je úspěšné absolvování autoškoly se závěrečnou praktickou a teoretickou zkouškou.
Abychom mohli řídit osobní automobil, potřebujeme nejprve vlastnit řidičské oprávnění. Jedinou cestou k jeho získání je úspěšné absolvování autoškoly se závěrečnou praktickou a teoretickou zkouškou. V autoškole nás naučí, jak správně řídit vůz podle pravidel silničního provozu Evropské unie.
Zákon o silniční dani vás podrobně seznámí s pravidly a povinnostmi plátců této konkrétní daně. Zákon z roku 1992 byl mnohokrát novelizován a jeho aktuální podoba je dostupná online. V tomto článku si zákon o silniční dani, jeho nařízení, ale také výjimky, jednoduše shrneme.
Ztráta velkého technického průkazu nebo malého technického průkazu není nic příjemného. A to z důvodu, že technický průkaz neboli osvědčení o registraci vozidla je povinným dokladem každého vozu a řidič by si tak měl dávat velký pozor, aby ho nikde nevytratil.
Přiznání k silniční dani je v České republice povinné pro všechny podnikatele, kteří využívají vůz pro účely svého podnikání, ale také pro majitele nákladních aut. Silniční daň je podrobně rozepsaná v zákoně o silniční dani, ale zde si ji můžeme jednoduše shrnout.
Abychom mohli v České republice řídit osobní automobil, je nutné nejprve splnit několik podmínek. Musíme být starší 18 let a absolvovat několikatýdenní kurz řízení zakončený závěrečnou praktickou a teoretickou zkouškou. Tento kurz je známý také pod názvem autoškola.
Bez pojištění vozidla už se dnes neobejdeme. Můžeme být zkušení řidiči, ovšem stačí jen chvilka nepozornosti nebo srážka s méně zkušeným a chybujícím řidičem a nehoda je na světě.
Zákonné pojištění auta je povinným ručením vozidla.
Jednou z podmínek k řízení osobních motorových vozidel v České republice je úspěšné absolvování autoškoly se závěrečnou praktickou a teoretickou zkouškou. V autoškole nás na tuto zkoušku připraví a naučí nás správně ovládat vůz za každé situace.
Pokud jsme vlastníky vozu, musíme uzavřít povinné ručení. Ať už jsme zkušení řidiči nebo ne, stačí jen chvilka nepozornosti a snadno se staneme účastníky dopravní nehody.
Bez pojištění vozidla se v dnešní době žádný řidič neobejde. Ukládá nám ho totiž zákon. Pokud jsme vlastníky vozu, měli bychom se dostatečně informovat o podmínkách pojistky. Můžeme být zkušenými řidiči, ale stačí jen chvilka nepozornosti nebo srážka s řidičem začátečníkem a nehoda je na světě.
Nedílným nástrojem pro přenos pohybu uvnitř spalovacího motoru je tzv. rozvodový řemen.
Koní, jakožto tažné síly, se využívalo po staletí. Jak ale přešla koňská síla do automobilového průmyslu?
Povinné pojištění auta je nutností nejen v České republice, ale také mnoha dalších zemích světa.