Jak všichni víme, především v zimních měsících je náš vůz vystaven vyššímu nebezpečí vzniku koroze. O to horší to pro vůz je, pokud není správně garážovaný. Na silnicích korozi podporují především posypy na bázi soli používané při ošetřování povrchu vozovek.
Jako majitelé motorového vozidla jsme povinni pravidelně absolvovat technickou prohlídku vozu na jedné ze stanic technické kontroly, zkráceně STK. Při této kontrole musíme předložit osvědčení o registraci vozidla neboli technický průkaz, který je povinným dokladem každého vozu.
Světel jak na voze, tak ve voze najdeme velké množství. At’ už jde o různé druhy světlometů - potkávací, dálková, zpětná, mlhovky, výstražná, směrovky, světla pro denní svícení, světla v kabině vozu nebo na přístrojové desce nebo nad SPZ značkou.
Řidičský průkaz je dokument, který nás opravňuje k řízení motorových vozidel v silničním provozu. Pouze s tímto průkazem smíme v České republice legálně zasednout za volant motorového vozidla, ať už jde o osobní auto, motorku nebo třeba minibus.
Technická kontrola a výkonnost vozu je zcela zásadní pro bezpečnost provozu nejen na českých silnicích, ale také všude jinde ve světě. V České republice mají povinnost pravidelně vozit auto na takzvanou STK, neboli Státní technickou kontrolu.
Pořízení autožárovek není tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Během pořizování autožárovek musíme myslet na několik důležitých parametrů. Autožárovky jsou zásadní pro dobré fungování světel v našich autech.
Pro oprávnění řídit na českých silnicích potřebuje každý majitel vozu hned několik dokumentů. Tím nejdůležitějším je však řidičský průkaz, a to pro každou skupinu vozů, která speciální řidičský průkaz vyžaduje.
Nedílným nástrojem pro přenos pohybu uvnitř spalovacího motoru je tzv. rozvodový řemen.
Koní, jakožto tažné síly, se využívalo po staletí. Jak ale přešla koňská síla do automobilového průmyslu?
Povinné pojištění auta je nutností nejen v České republice, ale také mnoha dalších zemích světa.