Často se ale nerozsvítí kontrolky na přístrojovém štítu. Nejpravděpodobnější příčinou je nedostatečně nabitá baterie. Na tu jsou při nízkých teplotách kladeny větší nároky než obvykle.
Roztlačení
Pokud jste majitelem staršího automobilu, který nemá katalyzátor nebo přímé vstřikování paliva do válců, můžete se auto pokusit roztlačit. Jestliže stojíte na kopci, můžete se auto pokusit rozjet z kopce. V opačném případě auto zapřáhněte za jiný automobil pomocí vlečného lana. Dejte si pozor, aby se po rozjezdu nezamknul volant. Otočte klíčkem v zapalování do pozice, kdy se rozsvítí kontrolky na přístrojovém štítu. Zařaďte druhý rychlostní stupeň, nechte sešlápnutou spojku, a pomalu nechte auto rozjet. Poté, co naberete rychlost, opatrně pouštějte spojku. Motor by se měl roztočit a auto by mělo nastartovat. Alternátor by měl pomocí energie z motoru dobít autobaterii.
Startovací kabely
Postup popsaný výše nelze aplikovat na moderní automobily, u nichž při roztlačování hrozí poškození motoru a výfukové soustavy. Jediným způsobem, jak v takovém případě nastartovat auto s vybitou baterií, jsou startovací kabely.
Jestliže máme k dispozici jedno funkční auto, které bez problému nastartuje, a startovací kabely, je možné pomocí nich nastartovat auto s vybitou baterií. Přesný postup zapojení startovacích kabelů by měl být popsán v palubní literatuře, případně je přibalen u startovacích kabelů. Obecně je dobré, když má auto, které dodává energii ke startování, vyšší výkon než auto s vybitou baterií. Kapacita pomocného akumulátoru by neměla být nižší než kapacita vybitého akumulátoru.
Po zapojení ani v průběhu startování se nesmí auta vzájemně dotýkat. V prvním kroku připojte červený kabel na kladný pól vybité autobaterie – ten je označen plusovým znaménkem. Druhý konec kabelu připojte na kladný pól vybité baterie. Následně vezměte černý startovací kabel, a připojte ho na záporný pól nabité autobaterie. Pozor, druhý konec černého kabelu nepřipojujte na vybitou autobaterii. Mohlo by dojít k nebezpečnému jiskření. Kabel připojte na libovolný bod karoserie. Tím vytvoříte takzvaný kostřící bod. Některá auta mají k tomuto speciálně určený bod poblíž autobaterie. Bývá označený minusovým znaménkem.
Jakmile máme dvě auta správně propojená, je čas nastartovat pomocné auto se zdravou baterií. Následně nastartujte auto s vybitou baterií. Pokud auto nechytne napoprvé, opakujte pokus po jedné minutě. Pokud ani tak neuspějete, nezbude nic jiného, než se obrátit na servis, kde baterii dobijí. Pokud je baterie za hranicí životnosti, jednoduše kupte novou. Pokud se povede automobil s vybitou baterií nastartovat, vypněte motor u pomocného automobilu a odpojte kabely. Postupujte v přesně opačném pořadí než při zapojování. Tedy nejdříve odpojte černý kabel od záporného pólu a kostřícího bodu. Automobil s vybitou baterií by po nastartování měl absolvovat trasu alespoň dvacet kilometrů, aby měla autobaterie dostatek času na dobití.
Při pořizování startovacích kabelů se nevyplatí šetřit. Nejdůležitějším faktorem je tloušťka samotných drátů. Někdy vzbuzuje falešný dojem kvality tlusté pryžové těsnění. Tloušťka drátů by měla by měla být uvedena na balení. Za kvalitní startovací kabely zaplatíte kolem jednoho tisíce korun a v situaci, kdy auto nejde nastartovat, jsou nepostradatelnými pomocníky.