Tím se Španělsko zařadilo na pozici osmého největšího producenta automobilů na světě. Zhruba čtyři pětiny vyrobených automobilů jsou exportovány do zahraničí. Celkově se ve Španělsku nachází 13 automobilových továren. Hlavními výrobci jsou Daimler, Ford, General Motors, Nissan, Volkswagen, Seat a společný podnik Peugeot a Citroen. Největšími producenty jsou právě Peugeot-Citroen a Seat.
Seat
Seat je jediným španělským producentem, který je schopný vyvinout a masově vyrábět vlastní automobil. Dnes je Seat začleněn do koncernu Volkswagen. Seat vyrobil svůj první automobil v roce 1953. Od počátku výroby do roku 2006 vyrobil 16 milionů automobilů a každým dalším rokem je vyrobeno více než půl milionu dalších automobilů této značky.
Centrála společnosti Seat leží ve městě Martorell poblíž Barcelony. Továrna v Martonellu byla otevřena králem Juanem Carlosem v roce 1993 a doplnila starší továrnu v Barceloně. Mezi těmito továrnami je nyní vedena železnice pro jednodušší dopravu materiálu.
Dnes Seat exportuje do více než 70 zemí světa. Do budoucna se hodlá zaměřit zejména na Čínskou lidovou republiku. Seat již dříve vedl jednání s čínským producentem FAW o společném podniku výroby automobilů pro čínský trh. Prvotním krokem je ale dovoz automobilů vyrobených v Martonellu do Číny. Seat měl krátce zastoupení i v Austrálii a na Novém Zélandu. Díky nízké popularitě byl ale v roce 1999 z tamního trhu stažen.
O Španělsku se mluví jako o nové automobilové velmoci, která by měla konkurovat producentům z východní Asie. Španělsko je stejně konkurenceschopné jako Francie nebo Německo, ale náklady na pracovní sílu jsou ve Španělsku nižší.
Modelová řada
Současnou modelovou řadu Seat tvoří městské auto Seat Mii, kompaktní Ibiza, crossover Arona, rodinný automobil Leon, sportovně střižené SUV Ateca a velké rodinné MPV Seat Alhambra. Modely Ibiza a Leon se prodávají také ve sportovních verzích FR a Cupra.
FR je zkratkou pro Formula Racing. Zatímco divize Cupra představuje nejostřejší produkci značky, divize FR přináší umírněnější levnější a konzervativnější verzi automobilu. Verze FR má sportovní vzhled – větší ráfky kol a výraznější nárazníky, sportovní volant, sportovní sedačky, sportovní pružiny a volitelně i řazení pod volantem. Pod kapotou ovšem najdeme stejné motory jako u standardních modelů. Verze FR je nabízena pro modely Ibiza, Leon a Alhambra.
Sportovní divize
Divize Cupra představuje to nejlepší z produkce značky Seat. Pod kapotou Seatu Leon Cupra tepe motor o výkonu 300 koňských sil. Cupra je zkratkou pro Cup Racer. Vozy Cupra standardně disponují samosvorným diferenciálem, adaptivními tlumiči, ostrou vizáží a sportovními prvky v interiéru. Pod zadním difuzorem jsou zřetelné dvě koncovky výfuku. Divize Cupra perfektně reprezentuje hluboké kořeny automobilového průmyslu ve Španělsku. Sportovně střižené modely autombilky Seat jsou nenápadným křišťálem v portfoliu koncernu Volkswagen. Představují poslední ostrov pro řidičskou vášeň.