Bez toho, aniž bychom hodnotili životní styl ostatních lidí, pojďme se podívat jak vypadá auto, u kterého cena nehraje roli.
Mnoho aut, která jsou určena pouze pro šlechtické dědice, titány byznysu a oligarchy, na sobě nesou značku, která je většině motoristů neznámá: Arash, Mazzanti nebo Zenvo. Mnoho dalších ale pochází z dílen značek s dlouhou tradicí, jako je například Ferrari nebo Aston Martin. Většina nejdražších automobilů světa je vyrobena pouze v limitovaných edicích. Spatříte je pravděpodobně v těch nejbohatších městech světa jako je Doha, Šanghaj, Abu Dabí nebo Beverly Hills v Los Angeles. Dost možná se ale některé kousky nedostanou na světlo světa a jejich majitelé je pečlivě střeží ve svých garážích.
Nejdražší nová auta
Pravděpodobně nejdražším automobilem, který si dnes můžete koupit, je kabriolet od Lamborghini s modelovým názvem Veneno Roadster. Veneno byl slavný zvířecí šampion býčích zápasů a to, že po něm v Lamborghini pojmenovali své auto, leccos naznačuje o charakteru tohoto nového roadsteru. Tento ďábel, který balancuje na úplné hraně toho, co se dá legálně provozovat na silnici, má ve středu karoserie ukrytý dvanáctiválcový motor o objemu šest a půl litru. Motor s omračujícím řevem je schopen vystřelit auto kupředu silou sedmi set čtyřiceti koní. Pokud byste tento rudý drahokam spatřili na vlastní oči, můžete se považovat za šťastlivce. Vyrobeno bylo totiž všeho všudy pouhých devět kusů. Zájemci za něj byli ochotni zaplatit čtyři a půl milionu amerických dolarů.
Jen o něco levnější alternativou k novému Lamborghini je karbonový Aston Martin Valkyrie. Nový supersport byl vyvinutý ve spolupráci s Red Bull Racing týmem a jeho zaměření je jasné – závodní okruh. Uprostřed karoserie je umístěn dvanáctiválcový motor. Pokud chcete za své peníze pohodlí, hledejte jinde. Řidič i spolujezdec v Aston Martin Valkyrie sedí s nohama nad úrovní sedačky, stejně jako jezdci ve Formuli 1. To má evokovat jízdu v monopostu. Během roku 2018 má být vyrobeno mezi 99 a 150 kusy tohoto automobilu. Cena přesáhne tři miliony amerických dolarů.
Další pořádně drahou automobilovou novinkou je McLaren Senna. Poslední supersport od bristského výrobce, pojmenován po slavném jezdci Formule 1, je určen na okruh a zároveň se dá provozovat na veřejných komunikacích. Jeho šasi je z velké části postavena z uhlíkových vláken. Pohání ho osmiválec s dvěma turby, který vyprodukuje téměř osm set koňských sil. Tomu, aby se toto auto udrželo na silnici, pomáhají aktivně řízené aerodynamické prvky karoserie, zejména přední difuzor a zadní spojler. Pokud máte štěstí a naskytne se vám příležitost si McLaren Senna koupit, připravte si zhruba milion amerických dolarů.
Nejdražší veterán
Ceny nových supersportů s karbonovými karoseriemi se ale nemohou rovnat částkám, za jaké se draží veteránské automobily na světových aukcích. Oficiálně nejdražším automobilem vydraženým na aukci je Ferrari 250 GTO z roku 1962. Nový majitel ho koupil za neuvěřitelných 38 milionů amerických dolarů. GT v modelovém názvu značí, že se jedná o vůz typu gran turismo. Pohání ho dvanáctiválec o objemu čtyř litrů. Jako nové se toto auto prodávalo za zhruba 18 tisíc dolarů a pro jeho koupi jste museli mít souhlas od samotného Enza Ferrariho.