Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
volvo-s40-side

Volvo S40

Volvo S40 v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Volvo S40 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Volvo S40 je kompaktním vozem, jež vyráběla švédská automobilka Volvo od roku 1995 do roku 2012. Během téměř dvou desetiletí výroby spatřily světlo světa dvě generace vozů Volvo S40. V roce 2012 byla řada vozů Volvo S40 kompletně nahrazena sérií Volvo V40.

Vozy Volvo S40 (sedan) a V40 (kombi) první generace se vyráběly v továrně NedCar v nizozemském městečku Born. Výroba vozů první generace trvala necelých 9 let do roku 2004. V té době švédská společnost Volvo úzce spolupracovala s japonskou automobilkou Mitsubishi. Pozoruhodným faktem je, že vozy Volvo S40 měly hodně společných prvků s autem Mitsubishi Carisma. Na trhu ve Velké Británii však vozy Volvo S40 stály téměř o polovinu víc než jejich japonský sourozenec. Vozy první generace S40 byly zaměřené na méně finančně zabezpečené vlastníky aut, nabízely však tradiční hodnoty a kvalitu švédské značky Volvo.

V roce 2000 proběhla první modernizace vozu Volvo S40, díky čemuž se nový model Volvo dostal na vyšší úroveň kvality. Celý projekt renovace dostal název Fáze II. V jeho rámci se auta dočkala výrazných technických a designových změn. Mezi nejvíce významné změny patří vylepšení výkonu motorů, výměna brzdových disků a zavedení bezpečnostních prvků navíc. Je třeba zmínit, že Volvo S40 byl prvním vozem, který získal čtyřhvězdičkové hodnocení v bezpečnostních testech Euro-NCAP.

Motorová řada vozů první generace

Vozy řady S40 byly vybaveny čtyřválcovými motory v různých provedeních. Motorové jednotky zahrnovaly benzínové motory o objemu 1,6 l, 1,8 l a 2,0 l. Součástí motorové řady byl také motor 1,9 l turbo diesel. V rámci sdílené platformy s vozem Mitsubishi Carisma série Volvo S40 byla také rozšířena o benzínový motor 1,8 l s přímým vstřikováním paliva. Ve Velké Británii byly k dostání 4 různé verze Volvo S40 s označením S, XS, SE a CD.

Druhá generace Volvo S40

V polovině roku 2004 společnost Volvo představila nový koncept vozu Volvo S40 druhé generace. Vozy Volvo S40 druhé generace sdílely společnou platformu Volvo P1. Výroba vozů druhé generace probíhala v továrně v belgickém Gentu. Většina komponentů nové S40 včetně podvozku byla vyvinutá společností Volvo. Nicméně podobné technické součásti bylo možné nalézt u evropských vozů Ford Focus a Mazda 3.

Vozy druhé generace disponovaly nejnovějšími 5válcovými motory Volvo. Motorová řada S40 II nezahrnovala žádný motor od jiného výrobce. Převodovka byla vyvíjená ve švédském centru Volvo ve spolupráci se společností Getrag. Systém AWD pro vozy Volvo S40 dodávala švédská společnost Haldex Traction. Dalo se tak říct, že Volvo S40 druhé generace bylo téměř na 100 procent švédským vozem. V roce 2005 byl S40 nominován na Světové auto roku. Ve stejném roce vůz vyhrál ocenění jako Nejlepší auto roku v Kanadě a Nejlepší auto roku v Jižní Africe.

Facelift v roce 2008

V roce 2008 byl model S40 obnoven v rámci uskutečněného faceliftu. Z provedených vylepšení stojí za zmínku nové bezpečnostní funkce jako jsou nouzová brzdová světla, která začnou rychle blikat při prudkém brzdění, aby upozornila řidiče jedoucí za vaším vozem. Další novinkou byl zvětšený úložný prostor a volitelný systém BLIS, který pomocí kamer umístěných na bočních zrcátkách monitoroval slepé zóny po bocích auta.

Motorová řada po faceliftu 2008

V rámci faceliftu byla rozšířená původní motorová řada vozů Volvo S40. Nově byl uveden na trh 2,0l dieselový motor Powershift. U motorů typu T5 se zvýšil výkon o 9 koní (6,7 kW), což znamenalo celkový výkon 227 koňských sil. U motoru typu D5 byla nově k dispozici manuální převodovka s točivým momentem 400 N·m nebo automatická převodovka s točivým momentem 350 N·m. V nabídce motorů však nadále zůstávala čtyřválcová jednotka 1,6 l s výkonem 99 koňských sil (73 kW), která měla uspokojit méně náročné zákazníky Volvo. Výkonnějším motorem byl dvoulitrový agregát s výkonem 100 kW (136 koňských sil).