Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
vw-passat-front

Volkswagen Passat

Volkswagen null v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Volkswagen null včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:33 990,- €*
Použité od:485,- €*
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Passat je prostorný rodinný automobil střední třídy, který německá automobilka Volkswagen vyrábí již od roku 1973.

Historie automobilky

Společnost Volkswagen byla založena v Německu v roce 1937. V Německu v té době ještě vlastnictví osobního automobilu nebylo samozřejmostí (na rozdíl od USA), a automobilka Volkswagen (v překladu Lidový vůz / Auto pro lid) vznikla právě proto, aby začala vyrábět automobily, které nebudou určené jen nejbohatší vrstvě obyvatelstva. Po konci druhé světové války automobilka v důsledku spojeneckého bombardování jejích továren prošla krizí, zanedlouho se ale opět postavila na nohy a stala se symbolem obnovení a vzestupu západoněmecké poválečné ekonomiky.

První generace

Model Passat byl na trh uveden v roce 1973 jako náhrada za zastaralá auta Volkswagen Type 3 a Type 4. Passat byl v té době jedním z mála aut své třídy, které nabízelo jak hatchback, tak náhon na přední kola. První generace Volkswagen Passat existovala ve verzích s čtyřválcovými benzínovými motory s objemem 1,3 (54 koní) nebo 1,5 (74 koní) litru a buďto čtyřstupnovou manuální nebo třístupňovou automatickou převodovku. V roce 1978 nabídku rozšířil také Passat s dieselovým motorem s objemem 1,5 litru a výkonem 49 koní. V roce 1977 prošla první generace Passatu decentním faceliftem. První generace se na severoamerickém trhu prodávala pod názvem Volkswagen Dasher.

Druhá generace

Druhá generace Volkswagen Passat se začala prodávat v roce 1981. Design auta zůstal velmi podobný první generaci, vůz ale byl o něco delší. V roce 1984 byla na trh uvedena také verze s pohonem všech čtyř kol a pětiválcovým motorem. Druhá generace Passatu prošla v roce 1985 faceliftem, který autu přinesl mimo jiné větší nárazníky a vylepšený interiér. Vozidel druhé generace Volkswagen Passat bylo vyrobeno více než 4,5 milionu.

Třetí generace

V březnu roku 1988 byla na evropský trh uvedena třetí generace Passatu, která díky absenci přední mřížky připomínala starší modely Volkswagenů. Tato auta byla k dostání ve verzích s motorem o objemu 2,0, a 1,8 litru a nově také s motorem VR6 s objemem 2,8 litru, díky němuž mohl Passat jet rychlostí až 224 kilometrů za hodinu. K dispozici byly také verze Passatu s 1,9 a 1,6litrovým dieselovým motorem. Passat třetí generace se v roce 1993 dočkal významného faceliftu a návratu přední mřížky, která mu dodala pomyslnou designovou „agresivitu“. K dalším vylepšení patří například dvojitý přední airbag.

Pátá generace

Pátá generace Passatu byla v Evropě k dispozici od roku 1996. Auto prošlo znatelnou změnou designu a zdokonalením aerodynamiky. Tento model měl motory s objemem 1,8, 1,9, 2,5 a 2,9 litrů. K dispozici zde byly čtyři převodovky - pěti a šestistupňová manuální převodovka a čtyř a pětistupňová automatická převodovka. Dalším faceliftem Passat prošel v roce 2000. K hlavním změnám patřily jemné úpravy designu, nárazníku a zadních světel. V roce 2001 vznikla také luxusnější verze vozu vybavená čtyřlitrovým motorem s náhonem na všechna čtyři kola a výkonem 202 kW. V roce 2003 byla na trh uvedena verze s výkonným dieselovým motorem s objemem 2 litry (100 kW).

Šestá generace

V březnu 2005 byla na ženevském autosalonu představena šestá generace Volkswagenu Passat, která se v Evropě začala prodávat v létě téhož roku. Verze s benzinovým motorem (s objemem od 1,6 litru do 3,6 litru) fungovaly na bázi přímého vstřiku benzinu. V roce 2008 byla na trh uvedena verze Passat CC - Comfort Coupé - luxusnější a stylovější verze šesté generace Passatu. Základní model Passatu CC disponuje čtyřválcovým turbomotorem s objemem 2 litry, CC je ale možné pořídit také s volitelným 3,6litrovým motorem VR6 s náhonem na čtyři kola. V roce 2012 prošel Passat CC faceliftem, po kterém Volkswagen z názvu vypustil slovo Passat a vůz se v současnosti prodává jako Volkswagen CC. V říjnu 2010 představil Volkswagen na autosalonu v Tokiu model Passat Alltrack - model na pomezí osobního vozu a SUV.

Současnost

V současnosti Volkswagen vyrábí a prodává Passat B8, osmou generaci vozu, která byla v Evropě uvedena v listopadu 2014. Podle představenstva firmy je Passat B8 „prémiové auto bez prémiové ceny. “ Osmá generace Passatu nabízí autopilota, poloautomatický parkovací systém, pohotovostní asistenci řízení nebo systém prevence před kolizí. V nabídce Volkswagenu najdete také hybridní vozidlo Passat GTE se spotřebou pod 2 litry na 100 kilometrů.

Přehled odkazů k přesměrování