Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
seat-toledo-l-01.jpg

SEAT Toledo

SEAT Toledo v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu SEAT Toledo včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

"Je kompaktní vůz vyráběn španělskou firmou SEAT, součást společnosti Volkswagen. Model s názvem ‚‚Toledo‘‘, byl poprvé představen v květnu roku 1991, v nedávné době na konci roku 2012 byl představen čtvrtý model této generace , jako model pro nadcházející rok 2013.

První generace

Byl postaven na podvozku modelu ‚‚Golf Mk2‘‘, typově to byl podvozek A2 třídy společnosti Volkswagen. Tento model měl kufr o objemu 550 litrů v základu a při sklopení zadních sedaček se objem zvýšil až na 1630 litrů. Toledo bylo prvním autem s motorem menšího výkonu v porovnání s modely Ibiza a Málaga (které byly vyráběny ze součástek z výrobny Porsche), zejména motor o objemu 1.6 L 75 koní (55kW), benzínový motor a ve sportovní verzi GT za použití motoru o objemu 2.0 L 115 koní (85 kW). Později se začaly vyrábět i silnější verze modelu Toledo zahrnující 50 koní (110 kW) 2.0 GTI 16v motor a 110 koní (81 kW), 1.9 TDI diesel motor, který, jako mnoho ostatních motorů vyrobených společností Volkwagen od roku 1996, mohl jet jak na normálním minerálním dieselu, tak na tkzv. Bio-dieselu.

Druhá generace

Je čtyř-dvéřový sedan. Mělo o něco více zakulacený tvar než předešlá první generace a mělo lepší design. Byl postaven na podvozku Volkswagen Golf Mk4 (čtvrtá generace), což znamenalo tuhé pérování pro podporu zatížení velkého 500 litrového kufru, který se dal zvětšit složením zadních sedaček až na 830 litrů. Základní model měl filtrovaný 1.6 L, 100 koní (74 kW) benzínový motor následoval ho model 1.8 L 20-valve 125 koní (92kW), na vrcholu však byl prezentován 2.3 L, 150 koní (110 kW) motorem VR5 (V5). Dieselem poháněné motory používaly 1.9 L TDI (přímé vstřikování), s proměnnou geometrií turba, nabízela z počátku výkon 90 koní (66 kW) nebo 110 koní (81 kW). V roce 2001 se motor V5 upravil o 20 ventilů hlavu (čtyři ventily na válec, zvyšilovalo sílu na 170 koní (125 kW). Později v sérii 1.8 L 20-ventilové Toledo obdrželo Turbo schopné vytáhnout sílu na 180 koní (132 kW). Výrobní evoluce ve VW však šla dál a TDI Diesel motory byly vyráběny o 130 koních (96 kW) a 150 koní (110 kW). Tyto tři verze měly všechny šesti-stupňovou manuální převodovku. Motor o 130 koních TDI také obsahoval bílá čísla narozdíl od klasických TDI modelů o 110 koních a 150 koních.

Třetí Generace

Toledo třetí generace je pěti-místný hatchback sedan designován Walterem De’Silvou, přestože má nyní blíže k modelu kompakt MPV s předkem auta z modelu Altea, zvýšený práh a sedačky inspirované neúspěšným Renaultem Vel Satis, vzdává poctu originálním hatchback sedačkám Toledo. Všechny sportovní prvky byly odstraněny, výměnou za vyšší a alternavnější vzhled. Velký 500 litrový kufr je zajímavý prvek a může být zvětšen až na 1440 litrů po složení sedaček. Pod kapotou používá Toledo oporu jako VW Golf Mk5. Všechny motory jsou identické s ostatními benzínovými motory od VW jdou od 102 koní (75 kW) k 150 koním (110 kW) a dieselové motory od 105 koní (77 kW) do 140 koní (103 kW). Novinky zahrnují příchod 170 koní (125 kW) TDI motoru v roce 2006, taktéž jako model tiptronic ve výbavě 2.0 L FSI. 1.8 L turbo, verze tohoto motoru byla k dostání v polovině roku 2007.

Specifikace motoru

internálně zážehové motory jsou použity ty samé jako ve všech ostatních autech ze společnosti VW a všechny jsou čtyřválcové motory.

Čtvrtá generace

SEAT Exeo. Exeo nebylo zaměřeno jako přímé nahrazení Toleda. Koncept tohoto auta je založený na Toledu Mk4. Toto auto je úzce spojeno se Škodou Rapid. Obě jsou na adaptacemi na plošinu A05+(PQ25) a jsou vyráběna ve stejné továrně Škoda v Mladé Boleslavi.dou Rapid. Obě jsou na adaptacemi na plošinu A05+(PQ25) a jsou vyráběna ve stejné továrně Škoda v Mladé Boleslavi."