Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
renault-talisman-l-01.jpg

Renault Talisman

Renault Talisman v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Renault Talisman včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Většina automobilových novinářů oceňuje produkty německých prémiových výrobců, kteří se svými modely ovládají střední a vyšší třídu na mnoha zahraničních trzích. A německé automobilky by byly nejradši, kdyby se konkurenti ze sousedních zemí Itálie a Francie zaměřovali hlavně na výrobu malých a kompaktních vozů. V těchto segmentech měli konstruktéři jako například Renault již tradičně lepší výchozí pozici. To ovšem neznamenalo, že by se Renault chtěl vzdát svého vlastního vývoje v prestižní střední třídě. Obzvláště, když se otevřely nové trhy v Asii a východní Evropě a Francouzi, spolupracující s Nissanem a Samsung Motors, dobře odhadli tamní obchodní příležitosti pro Renault ve střední třídě, než aby se omezovali na tradiční evropský trh. Testující a konkurenti mohou klidně pokračovat v porovnávání větších sedanů a kombi Renaultů se skútry. Francouzský výrobce měl již dávno vizi nově umístěné střední třídy, která se zaměřovala na technicky a vizuálně hodnotné modely. A ty by měly být jak v Evropě, tak na prosperujících světových trzích vnímány jako stěžejní projekt značky. Jak se to podaří, to má ukázat právě Talisman, který byl uveden na evropský trh v roce 2016 ve dvou verzích karoserie.

Poprvé Renault používá název Talisman v roce 2012 pro čínský trh

Jak si Renault představoval rozvoj své střední třídy, bylo díky Talismanu a jeho předchůdcům jasné. V případě sedanu a grandtour modelů v kombi verzi řady Laguna, vyráběných od začátku 90. let, se až do roku 2007 jednalo téměř výhradně o francouzský vývoj. Paralelně se začal Renault se svým dlouholetým partnerem Nissan po převzetí jihokorejské automobilky Samsung Motors v roce 2000 rozvíjet i v Asii. Kromě toho byla vybudována nová výrobní místa mimo Francii určená pro výrobu sedanů střední třídy. Například model Fluence, který byl vyráběn v Turecku od roku 2009, nebo model Latitude, vyráběný v Jižní Koreji od roku 2010 - špičkové modely, které dokonce reprezentovaly vyšší střední třídu a které měly posílit pozici Renaultu jako dodavatele vysoce kvalitních sedanů v Asii. Stěžejní produkt značky Renault-Samsung tam byl nahrazen výrobní řadou SM7, která šla v Číně do prodeje v roce 2012 poprvé pod názvem Talisman.

LED světly Renault navýšil vizuální hodnotu Talismanu

I když se Talisman generace 2016 zakládal na pokročilé výrobní platformě Renaultu a Nissanu, jeho design byl upraven a vyráběl se ve francouzském závodě Renault Douai, podobnost s čínským SM7 Talismanem se nedala popřít. Společným znakem asijských a evropských sedanů byl například velmi výrazný předek s dopředu klenutou mřížkou chladiče a nárazník, vyznačující se velkými otvory. Francouzi si nicméně dávali záležet na tom, aby jejich sedan, navržený ve stylu kupé s dlouhou šikmou střechou, vizuálně zdobily detaily, jako jsou chromované proužky a podběhy kol. Kromě toho francouzské Talismany dostaly efektní světlomety s denními LED světly ve tvaru C vpředu a lehké bodovky v zadní části, které se rozprostírají po téměř celé šířce zadní kapoty.

Renault vyrábí Talisman ve verzi hatchback a kombi

Objevil se tu ovšem jeden důležitý rozdíl, kterým se Renault snažil výrobní řadu Talisman přizpůsobit potřebám místního evropského trhu. Zatímco v asijských zemích se vyráběly pouze čtyřdveřové sedany, Francouzi v roce 2016 rozšířili evropský program o novou verzi Talismanu - pětidveřové kombi. Jak je tomu u Renaultu zvykem, kombi šlo do prodeje pod názvem Grandtour, který se vizuálně přibližoval sportovnějším sedanům. Zvláštnost při srovnání různých provedení Talisman: zavazadlový prostor pětidveřového modelu nabízel se 600 l méně úložného prostoru než varianta Renault kupé-sedanu, která nabízela 608 litrů zavazadlového prostoru. Pětidveřový model však zato vynikal svými pozoruhodnými LED světlomety a 18-palcovými pneumatikami, což bylo přesně to, co zákazníci mohli od tohoto lifestyle-kombi očekávat.

Renault Talisman k dostání s asistenčním systémem v plném rozsahu

Sedan v elegantně a sportovně působícím kupé stylu a pětidveřová verze s atributy lifestyle-kombi, to vše ukazovalo proměnu image, od které si Renault po zavedení Talismanu v Evropě sliboval jeho přemístění do střední třídy. Podle této strategie Francouzi koncipovali i jeho výbavu. Sedany a kombiky tak dostaly tzv. head-up displej, který promítá informace barevně na čelní sklo, nechyběla ani velká dotyková obrazovka, přes kterou se dají nastavit a ovládat palubní systémy. Kromě toho je zde k dispozici celá řada asistenčních systémů, jako je například upozornění na vybočení z pruhu, automatické rozpoznávání dopravního znamení, pomoc při parkování, nouzové brždění a couvací kamera. V nabídce jsou také funkce jako tempomat s kontrolou vzdálenosti od překážky a asistent dálkových světel. Tím je tedy Talisman k dispozici skutečně s kompletním programem asistenčních systémů. Které z nich jsou jeho součástí, to záleží na zvolené variantě výbavy.

Renault nabízí Talisman na začátku roku 2016 v pětistupňové výbavě

Zatímco v nedávných výrobních letech byly v plánu také speciální edice, Talisman byl v době svého uvedení na trh v roce 2016 v mnoha zemích k dispozici až v pěti různých stupních výbavy. Základní verze Renault nazval Life a Zen. Talisman Business přišel na trh vybaven speciální multimediální technologií. Modely Intens se vyznačovaly barevným sladěním povrchů a dalších zařízení k sedadlům. Ve verzi Initiale se Talisman představil v kompletní výbavě. K té patřila i masážní sedadla, kožené čalounění a viditelné švy na palubní desce.

Renault nabízí Talisman se zážehovým nebo vznětovým motorem

Na trhu ojetých vozů nebyla nabídka Talismanů první výrobní řady s benzínovým motorem příliš rozsáhlá. Důvodem bylo, že při uvedení na trh byla k dispozici nová auta s pouze dvěma zážehovými motory s objemem 1,6 litru ve výkonnostních třídách 110 kW (150 PS) a 147 kW (200 PS). Renault nicméně ve své střední třídě nabídl hned tři čtyřválcové diesely s objemem 1,5 a 1,6 litru. Diesely umožnily Talismanu výkon od 81 kW (110 PS) do 118 kW (160 PS) v top provedení. Renault zároveň Talismanem popřel spekulace o odchodu Francouzů ze střední třídy.