Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
renault-scenic-l-01.jpg

Renault Scenic

Renault Scenic v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Renault Scenic včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Scenic je pětimístný kompaktní MPV společnosti Renault, která se soustředí na oblast komfortu, kultivovanost a dobrou úroveň standardní výbavy. Vznětové motory jsou úspornější a 1,6-litrová dCi jednotka je obzvláště hladká. K dispozici je také TCE benzín 1,2-litrový k dispozici, což je lepší pro řidiče s málo najetými kilometry. Původní Renault Scenic byl jedním z prvních mini-MPV na trhu a jejich univerzální design a verze hatchback otevřeli dveře k řadě modelů pro mnoho rodin s dětmi.

Renault Scénic první generace

Scénic byl mechanicky totožný s hatchbackem Mégane (sám založený na starším R19). K 1,4 l, 1,6 l "Energy", 1,8 , "F-typ" benzíňák a 1,9 litrové dieselové motory byly sdíleny s řadou hatchbacků. Scénic byl prodáván jako víceúčelové vozidlo, v menší velikosti za nižší cenu těchto vozidel, jako Renault Espace. Renault podcenil poptávku Scénicu na trhu, předpovídali, že to bude model s pouze 450 produkovanými vozy denně. Výroba v závodě Douai nakonec vyvrcholila na téměř 2500 vozů denně.

Vylepšená verze prvních Scéniců

Spolu s hatchbackem Mégane, Scénic podstoupil menší přední přepracování v roce 1999 a byly zavedeny novější 16-ventilové motory. Zadek byl trochu odlišný od Méganu, zde byly také přepracovány zadní světla. Od doby tohoto přepracovní, se vůz stal oficiálně známým jako Renault Scénic, ačkoli malý odznak "Mégane" se ještě objevil na zadních dveřích, znamenal původ vozu. Tento model byl postaven v Brazílii s flexibilními palivovými motory. Díky fázi 2 lze rozeznat Scénic od Méganu a jeho předchůdce zavedením vylepšení, jako je například úložný prostoru na palubní desce a samostatné otevírání zadního okna v zadních dveřích. Další malé zlepšení ve Scénicu byly zadní opěrky hlavy, které byly fixované přes opěradlo sedadla spíše než ve vzpřímené poloze. To zvýšilo zadní viditelnost.

Scénic RX4

Renault vyvinula agregát s pohonem čtyř kol původního Scénicu, Scénic RX4, jehož prodej byl zahájen v roce 2000 v obou LHD i RHD formátu. Díky viskózní, multi-diskovém centrálním diferenciálu navrženém rakouským odborníkem Steyr Daimlerem Puche, nabízí částečný 4WD. Zavěšení zadních kol byl repasován a suspenze byla posílena.

Scénic druhé generace

Krátce po zahájení výroby Mégane II, byl představen zcela nový Scénic. K dispozici je také sedmimístné kompaktní MPV Grand Scénic, s delším rozvorem a zadním převisem, který má dvě malé křesla pro děti v rozšířeném zavazadlovém prostoru. Vůz dostal jiný design řídicích panelů, které byly vytvořeny podle Méganu a představovaly digitální displej přístroje. Scénic II zahrnuje skládání zadních sedadel pro cestující s integrovaným stolem, skládací sedadlo spolujezdce (na určitých úrovních výbavy), automatické světlomety a stěrače, zrcátko které směřuje na děti, stejně jako přední a zadní elektrické ovládání oken.

Scénic III

Scénic III byl vydán v červenci 2009, zatímco 7-místná Grand verze (New Grand Scénic) byl vyadána v květnu 2009. Stejně jako předchozí Scénic, je také k dispozici jako sedmimístné Kompaktní MPV Scénic Grand. Renault rovněž nabízí Grand Scénic jako pětimístný. V roce 2013 Renault představil off-road verze Scénic, která byla nazvána XMOD. Tento vůz má jiný styl než normální auta. Nové verze Scénicu a Grand Scénicu byly zahájené v březnu 2013, k dispozici s novým stylingem interiéru a exteriéru stylingové a s pomůcky pro řidiče. Oba Scenic a Grand Scenic mohou být specifikovány s efektivní dvouspojkovou převodovkou spojenou s 1.5dCi motorem.

Scénic čtvrté generace

Čtvrtá generace Scénic byla odhalen v roce 2016 na autosalonu v Ženevě. Vůz, založený na konceptu R-Space, je o něco větší než jeho předchůdce a přidává některé konstrukční prvky crossoveru, ale podle Renaultu, je to ještě MPV. V dostupnosti je v šesti naftových motorech a dvou zážehových. U modelů s 6-ti stupňovou manuální převodovkou a Energy dCi 110 dieselových motorů bude obsahovat volitelnou hybridní jednotku (Hybrid Assist). Scénic je nabízen s manuální nebo dvojitou převodovkou.