Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
peugeot-308-l-01.jpg

Peugeot 308

Peugeot 308 v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Peugeot 308 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Stejně jako k Němcům neodmyslitelně patří jejich VW Golf, tak Francouzi mají zase od pozdních 60.let modely Peugeot z řady 300. Vysokoobjemový trh kompaktní třídy byl ovládán francouzským výrobcem automobilů, který se v roce 1976 přetransformoval v koncern Peugeot-Citroën, od uvedení modelu Peugeot 304 na trh v roce 1969 již tradičně v různých typech karoserie v podobě sedanů, kombi a klasických kabrioletů s látkovou střechou. V roce 2003 byl představen kupé-kabriolet Peugeot 307 CC; Francouzi tím uvedli do kompaktní třídy skládací ocelové střechy, a jejich modely proto byly na mnoha evropských trzích horkým zbožím v rychle se rozvíjejícím segmentu kompaktních kabrioletů. Jednalo se o úspěšný koncept, který byl zachován i v nové generaci výrobní série, která přišla do prodeje v roce 2007 jako Peugeot 308.

Dynamický design pro sedany a kombi řady Peugeot 308

Peugeot 308 se svými plnými tvary a vnějšími rozměry 4,27 m na délku a 1,81 m na šířku překonal svého předchůdce o sedm až osm centimetrů. Vzhledem k tomu, že konstruktéři zároveň snížili výšku 1,51 metru na 1,49 metru, profitovaly nové modely z dynamičtějšího vzhledu, který byl zdůrazněn podlouhlými světlomety s čirým sklem a výkonnou mřížkou chladiče. Výroba Peugeotu 308 začala na podzim roku 2007, k dostání byly tří nebo pětidveřové sedany. Na počátku roku 2008 byl zahájen prodej kombi verze, která se, jak je tomu u Peugeotu zvykem, prodávala jako Station Wagon (SW) a vedle velké skleněné střechy měla k dispozici dvě nouzová sedadla v zavazadlovém prostoru, takže Peugeot 308 mohl celkem pojmout až sedm cestujících.

Benzínové modely Peugeot 308

Nejprodávanější pětidveřový model nabízel Peugeot jako vstupní model s benzínovým motorem s 1,4 l zdvihového objemu a výkonem 70 kW (95 koní), díky kterému dosahoval Peugeot 308 nejvyšší rychlosti 182 km/h. Průměrná spotřeba sedanu se podle údajů výrobce pohybovala okolo 6,4 litru (155 g/km CO2). 1,6 litrový benzínový motor, vyvinutý ve spolupráci s BMW, byl nabízen v závislosti na typu převodovky ve čtyřech výkonnostních stupních od 88 kW (120 koní), přes 103 kW (140 koní), 110 kW (150 koní) až po špičkový turbomodel se 128 kW (175 koní), který umožnil Peugeotu 308 rychlost až 225 km/h.

Dieselové motory Peugeot 308

Také u dieselových motorů bylo na výběr ze čtyř možností, a to v kombinaci s pětistupňovou nebo šestistupňovou manuální převodovkou, automatizovaným řazením nebo elektronicky řízenou převodovkou. Naftový 2,0 l motor, představený v roce 2009, s výkonem 103 kW (140 koní) již splňoval normu Euro5 a spotřeboval v průměru 5,5 litru (144 g/km CO2). Základní diesel s objemem 1,6 l měl výkon 66 kW (90 koní) a se spotřebou kombinovaného 4,5 l naftového motoru (120 g/km CO2) představoval nejúspornější verzi Peugeotu 308.

Peugeot 308 jako kupé a kabriolet

Jako nejmladší model výrobní řady byl na začátku letní sezóny 2009 uveden na trh Peugeot 308 CC, kabriolet s elektrohydraulickou zatahovací ocelovou střechou. Jako benzínový lifestyle kabriolet byl model vybaven 1,6-litrovým motorem, který zmobilizoval 88 kW (120 koní) a dosahoval rychlosti až 195 km/h. Jednotka celkem spotřebovala průměrných 6,9 litru pohonné hmoty Super (159 g/km CO2). Jako diesel byl Peugeot 380 CC k dostání s 1,6 litrovým motorem s výkonem 82 kW (112 koní) a s 2,0 litrovým motorem s výkonem 103 kW (140 koní). Tento špičkový model dosáhl maximální rychlosti 208 km/h a spotřeboval v průměru 5,9 litru nafty (155 g/km CO2). Všechny motory Peugeotu 308 kupé-kabriolet splňovaly požadavky normy Euro 5.