Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
peugeot-306-side

Peugeot 306

Peugeot 306 v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Peugeot 306 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

"Peugeot 306 je automobil vyráběný touto francouzskou automobilkou mezi lety 1993 a 2002. V roce 1993 byl uveden na trh jako náhrada za model Peugeot 309 a v roce 2002 byl nahrazen Peugeotem 307. Peugeot 306 měl klasifikaci kompaktního rodinného vozu a k dispozici byl v několika verzích - jako dvoudveřový kabriolet, pětidveřové kupé, čtyřdveřový sedan nebo tří až pětidveřový hatchback. Ve své době se těšil značné oblibě především díky svým výborným jízdním vlastnostem a požitku z jízdy, který řidičům nabízel. V současnosti patří mezi nejoblíbenější modely na trhu s ojetými auty. Předtím, než Ford začal vyrábět svůj skvělý model Focus, byl Peugeot 306 považován za nejlepší automobil ve své třídě.

První generace (1993 až 1997)

Vývoj první generace Peugeotu 306 začal v roce 1990. Už na konci tohoto roku vznikly jeho první koncepty. Peugeot 306 měl nahradit model Peugeot 309 a také některé verze menšího Peugeotu 205. Peugeot 306 první generace se z mechanického hlediska velmi podobal Citroënu ZX, získal si ale o dost větší popularitu. Stejnou platformu jako Citroën ZX a Peugeot 306 používaly také vozy Peugeot Partner a Citroën Berlingo - automobilky Peugeot a Citroen totiž byly součástí stejného koncernu, PSA Peugeot Citroën. Sériově vyráběný Peugeot 306 první generace byl na trh uveden v březnu 1993 - nejprve jako tří až pětidveřový hatchback, poté se nabídka rozšířila o sedan a kabriolet. Existoval v mnoha verzích výbavy - například ve verzích XLd, XRdt, XT a XSS. V nabídce byly varianty Peugeotu 306 s benzinovými motory o objemu 1,1 (50 koní), 1,4 (74 koní), 1,6 (89 koní), 1,8 (102 koní) a 2,0 litru (121 / 155 / 165 koní) a s třemi různými dieselovými motory o objemu 1,9 litru (o výkonech 70, 89 a 91 koní).

Druhá generace (1997 až 1999)

Tato generace přinesla Peugeotu 306 znatelné změny z designového i mechanického hlediska. Základní tvar vozu zůstal podobný jeho předchůdci, změnil se ale design a tvar světel a nárazníků. Design byl upraven tak, aby nový 306 lépe zapadl mezi nové vozy Peugeotu s moderním, kulatějším designem. K verzím sedan, hatchback a kabriolet přibyl Peugeot 306 kupé. Rozšířila se i nabídka motorů - na výběr bylo z benzinových motorů o objemu 1,4 l (výkon 74 koní), 1,6 l (výkon 89 koní), 1,8 l (výkon 110 koní), 2,0 XSi (134 koní) a 2,0 L GTi (165 koní). Peugeot 306 byl dostupný také s dieselovým motorem o objemu 2,0 l a výkonu 70 koní a s turbodieselovým motorem o stejném objemu a výkonu 89 koní. V roce 1998 dostala druhá generace 306 několik dalších designových vylepšení.

Třetí generace (1999 až 2002)

V polovině roku 1999 Peugeot do prodeje uvedl novou generaci modelu 306 s vylepšenými světly a mlhovkami, upraveným zadním stěračem, nabídkou několika nových barev a dalšími designovými vylepšeními. Menší změny se dotkly také interiéru vozu. Peugeot 306 třetí generace byl vybaven benzínovými motory o objemu 1,4 l (74 koní), 1,6 l (99 koní), 1,8 l (110 koní), 2,0 l XSi (134 koní) a 2,0 l GTi-6 (165 koní). K dispozici byly také dieselové verze s motorem o objemu 1,9 l (68 koní) a turbomotorem s objemem 2 litry a výkonem 89 koní. Přestože se Peugeot 306 občas potýkal s kritikou ze strany odborníků i veřejnosti, v Evropě (především ve Velké Británii a ve Francii) byl oblíbený a patřil mezi nejprodávanější osobní automobily. V roce 2002 byla jeho výroba ukončena a v katalogu Peugeot jej nahradil model Peugeot 307, který se vyrábí a prodává do současnosti a je postaven na stejné platformě jako 306. "