Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
peugeot-206-l-01.jpg

Peugeot 206

Peugeot 206 v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Peugeot 206 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Stylové, zábavné, moderní, holčičí auto…těmito a mnoha dalšími přívlastky by se dal popsat Peugeot 206. Tento vůz z dílen francouzské automobilky ze Sochaux spatřil světlo světa v roce 1998 a od té doby se vyráběl nepřetržitých 13 let ve francouzských továrnách v Poissy, ale stejně tak i ve Velké Británií a později v Jižní Americe, Číně, Malajsii nebo Íránu, kde se vyrábí dodnes. Klasických „dvěstěšestek“ a jejich variant se v Evropě prodalo téměř 5 milionů a prodávaly se i přes to, že v roce 2006 přišla nová 207. A ve verzi 206+ se tento model prodává i nyní, i když už vyšel typ 208. Stejně tak je i častou volbou při výběru ojetého vozu. Design vozu je pohledný a ani dneska nevypadá vůbec špatně. Líbí se především ženám. Předek vozu s úzkou, usmívající se maskou, masivním logem a světlomety protáhlými do bočnic vozu vypadá skvěle. Na autě snad nenajdete hranu a zadní část je zkosená a rozšiřuje se. Chytře řešená je i karoserie; kupříkladu mlhovka na zadním nárazníku se dá zatlačit do její kulisy, což snižuje riziko, že se rozbije. Podobně i průduchy na kapotě neslouží k ochlazování motoru, ale dodávají čerstvý vzduch do kabiny vozu. Interiér je jednoduchý, ale všechno je důkladně provedené a všechna tlačítka a přepínače zapadají tak přesně a s tak líbivým zvukem, že je budete trápit každých 5 minut před odjezdem. Je zde hodně odkládacího prostoru a kufr nabízí přijatelných 237 l. Hůře mohou působit použité plasty, které jsou sice kvalitní, ale vypadají jako sloní kůže. Peugeotu ubírá také hlučnost motoru, lze to pocítit zvlášť během rychlejší jízdy. Prostor pro pasažéry je na malé auto dobrý, po delší cestě ale komfortu ubývá, přeci jen je to spíš městské auto. Na zadní sedadla se pohodlně vejdou 2 osoby s výškou do 180 cm. Vůz ve verzi hatchback má délku 3,835 mm, je 1,652mm široký a 1,428mm vysoký. Peugeot má rozvor 2,442mm, což je standard ve třídě malých městských hatchbacků. Jízda s 206 je příjemná, auto má dobrý podvozek a dobře snáší nerovnosti, je ale těžší než jeho předchůdce 205 a velké výmoly bude snášet hůř. Snadno se řídí a dokáže být i zábavný, jen na cestách plných zatáček budete mít pocit, že vám auto nedává pořádnou zpětnou vazbu. Záleží také na výběru motoru. Nejslabší 8mi ventil 1.1 je příliš slabý a především u ojetých vozů je již bez výkonu. Častou volbou mezi ojetými “dvěstěšestkami“ jsou benzínové 1.4, nejlépe v 16-ti ventilové verzi (která se do vozů dodávala od r. 2003) o výkonu 67 kW (90 koní) nebo 1.6 litru, dříve s 8 ventily a později se 16-ti o výkonu 80 kW (108 koní). S dieselů bude nejlepší volbou úsporný a odolný 1.4 HDi o výkonu 50 kW (67 koní) a 1.6 HDi s 80 kW (108 koní). Vůz se dodával s pětistupňovou převodovkou.

Varianty Peugeot 206

“Dvěstěšestka“ se nabízí v rozmanitém počtu variant. Kromě tří a pěti dveřového hatchbacku je zde typ 206 SW, malé městské kombi, které dobře vypadá a nabízí více místa, sedan 206 SD, kabriolet 206 CC s pevnou, elektricky ovládanou stahovací střechou a crossover 206 Escapade, který se prodával v Jižní Americe. Vyráběla se i sportovní verze Gti pro Británii a RC pro ostatní Evropany. Měla silný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 130 kW (175 koní) a dosáhla rychlosti až 210 km/h. Na malý vůz, jakým je 206, byla slušná i výbava: mohli jste si objednat ABS, 6 airbagů, metalízu nebo elektrická zrcátka. Vůz prošel první změnou v roce 2003, kdy se změnily přední i zadní svítilny a auto dostalo nový nárazník. Radikální změna přišla v roce 2009, kdy se začal prodávat 206+. Ten dostal úplně nový design přední masky vozu, větší světlomety, opět nová zadní světla a změny v interiéru s použitím prvků z typu 207, buclatějšího a lépe ovladatelného následovníka. Vůz se vyráběl do minulého roku a odbyt našel hlavně v Asii. Peugeot 206 se dokonce prosadil i na závodních tratích. Fin Marcus Gronholm s ním vyhrál dva světové tituly v automobilových rallye a továrna si díky němu připsala také tři poháry konstruktérů.