Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
peugeot-2008-l-01.jpg

Peugeot 2008

Peugeot 2008 v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Peugeot 2008 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Peugeot 2008 se objevil na německém trhu měsíc po jeho uvedení na autosalonu v Ženevě v březnu 2013. Jedná se o nástupce Peugeotu 207 SW (kombi) nebo speciálního modelu Peugeotu 207 Forever, je ale technicky podobný Peugeotu 208, který patří do skupiny malých vozů a ne k vozům SUV. Co zpočátku zní zamotaně se dá jednoduše vysvětlit: model 2008 není v podstatě nic jiného než navýšená verze 208, jelikož u posledně jmenovaného není v plánu výroba kombi verze, používá ale soupravu z 207. Tím Peugeot následuje trend crossover vozidel a posílá do boje namísto kombi nového společníka dvěma hlavním konkurentům Nissan Juke a Opel Mokka. Po modelech Peugeot 104 od roku 1972, 205 od roku 1983, 206 od roku 1998 a 207 z roku 2006 je nyní Peugeot 2008 (208 SW) kromě pravidelného portfolia Peugeot 208, šestou generací malých automobilů. Od vstupu na trh je tento model k dostání výhradně v pětidveřové verzi hatchback. Zda a jaké karoserie budou následovat, není dosud známo.

U Peugeotu 2008 jsou na výběr tři různé typy motorů: dva benzínové a jeden vznětový motor ve dvou výkonostních stupních. Základní motor je 82 VTi. Jedná se o tříválcový motor s objemem 1,2 litru a maximálním výkonem 60 kW (82 koní). Pro tento druh pohonu se v roce 2016 připravuje koncept, který má motor pohánět pneumatickým pohonem (tzv. Hybrid Air). Na principu vstřikování stejně jako tříválec pracuje i 120 VTi , úsporná verze benzínového 1,6 l motoru dosáhne se čtyřmi válci 88 kW (120 k), zatímco stejný motor 155 THP přes turbodmychadlo a přímé vstřikování dosáhne až na 115 kW (156 k). Na rozdíl od prvních dvou benzínových variant je 155 THP vybaven také šestistupňovou manuální převodovkou, která pohání model 2008 přes přední kola.

Příjemným bonusem je nízká spotřeba paliva Peugeotu 2008: už benzíňáky se pohybují maximálně kolem 5,9 litru na 100 kilometrů (120 VTi). Ještě úspornější jsou motory s přímým vstřikováním se systémem start-stop v segmentu dieselů; špičkou je zde e-HDi FAP 92 EGS6. Nejekonomičtější verze vznětového 1,6 l motoru spotřebuje při 68 kW (92 k) pouze 3,8 litru nafty na 100 kilometrů a vyprodukuje 98 g CO2 na kilometr. Nicméně toto se odráží také na poměrně slabém zrychlení 13,3 sekundy z 0 na 100 km/h, a také na maximální rychlosti max. 180 km/h. Kromě toho jsou k dostání další dva 1,6 litrové vznětové motory, z nichž jeden dosahuje obdobného výkonu 68 kW (92 k), druhá varianta s 84 kW (115 k) a 270 Nm proti 230 Nm je výkonější.

Tak vypadá Peugeot 2008

Srovnání s předchůdcem Peugeot 207 SW nedává kvůli změně kategorie vozidla a s modelem 208 jako základ moc smysl. Peugeot 2008 může být bez váhání považován za samostatný model. Zvenčí malý jako malé auto, ze kterého pochází, uvnitř pocit svobody jako ve VW Tiguan se spoustou místa na nohy a různými optickými vylepšeními , jako jsou například LED proužky na střeše nebo světelné kruhy kolem funkcí. Jen do drsného terénu se 2008, která následuje trend svých offroad kolegů, moc nehodí - se světlou výškou pouhých 16 centimetrů a bez pohonu všech kol ale nemůžete očekávat mnoho. Malou útěchou je kontrola trakce, jejíž tolerance se může měnit v závislosti na povrchu a která usnadňuje pohyb na nezpevněné ploše.