Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
opel-astra-l-01.jpg

Opel Astra

Opel Astra v přehledu

4,3 (ratings)

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Opel Astra včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Vymýšlení strategií značek a neustálé přizpůsobování modelů aktuálním změnám na trhu, to je pro manažery velkých automobilek v podstatě každodenní činností. V 80. letech začala americká společnost General Motors (GM) spolu se svou dceřinou společností Opel z Rüsselsheimeru navrhovat nový budoucí koncept pro tuto tradiční německou značku. Cílem bylo přesunout Opel z horní třídy do střední třídy prostřednictvím oživených modelů s novými jmény a modernějším profilem. Pouze ve své nejsilnější výrobní řadě se Rüsselsheimští změnám bránili: teprve na počátku 90. let se Opel rozloučil s klasikou Kadett, která po mnoho desetiletí formovala kompaktní třídu tohoto výrobce. Jako jejího nástupce Opel představil Astru, která byla uvedena na trh v roce 1991 a od té doby opustila výrobní linku v několika generacích a v různých typech karoserií.

Klasický hatchback Astra Opel nabízen jako tří a pětidveřový model

Jak je tomu v kompaktní třídě běžné, Opel se uvedením Astry F zaměřoval na výrobu hatchbacků, které se na trhu objevily jako třídveřová nebo pětidveřová varianta. Třídveřáky sloužily jako základ pro prestižní sportovní modely, jež se na trh dostaly pod názvem OPC v rámci generací Astra G a H. Ojeté vozy OPC později patřily mezi nejvzácnější zástupce kompaktní třídy Opelu, vzhledem k tomu, že opouštěly výrobní linku v relativně malém množství. Na poli ojetých vozů byly vzácné především vozy speciální edice Astra OPC, které se objevily u Opelu jako homologační modely pro závodní provedení. S uvedením Astry J v roce 2009 Opel nabídl 3dveřovou verzi výrobní řady pod označením GTC, s cílem vyzdvihnout ji jako sportovnější alternativu k 5dveřové Astře. Zvláštnost Astry K výrobních let od roku 2015: s přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru představili Rüsselsheimští sportovní verzi s dieselovým motorem.

Opel kombi a sedany řady Astra

Na rozdíl od mnoha svých konkurentů Opel v kompaktní třídě dlouho sázel na co nejširší škálu typů karoserií. Zatímco ostatní výrobci nabízeli své kompaktní sedany v Rakousku a Německu stále méně, nové vozy Astra z poslední série výrobních fází J a K byly stále k dispozici ve 4dveřové verzi. Totéž platilo pro kombi verze, které se staly od uvedení Astry na trh na počátku 90. let, původně pod tradičním názvem Caravan a v dalších výrobních letech jako Sports Tourer, nedílnou součástí kompaktních vozů Opel. Kromě toho byli Rüsselsheimští dočasně reprezentováni sportovními typy karoserií v kompaktní třídě.

Opel Astra doplňuje výrobní řadu kabriolety a kupé

Již u otevřených verzí Kadett spolupracoval Opel s italským designérem a výrobcem karoserií Bertonem. A v této spolupráci pokračovala dceřiná společnost GM také při výrobě nástupce Astry, který vznikl v Itálii jako kupé a klasický kabriolet s látkovou střechou. U generace Astra H Opel převzal výrobu kabrioletu a v roce 2006 poprvé představil model Astra TwinTop – první kabriolet s ocelovou střechou ve své kompaktní řadě, který ovšem zůstal v programu Astra jen do roku 2010.