Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
mitsubishi-asx-l-01.jpg

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Mitsubishi ASX včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Jako dodavatel terénních vozů působí japonský výrobce automobilů Mitsubishi na evropských trzích od začátku 80. let. Od té doby patří Mitsubishi Pajero ke klasikům offroad scény. Díky svým jízdním vlastnostem byl, podobně jako od roku 1978 v Asii nabízený model Mitsubishi L200, v pickup třídě často používán jako užitkové vozidlo. Se zvyšujícími se nároky na komfort a výbavu začali Japonci na konci 90. let vyrábět modely pro stále více oblíbený segment sportovních užitkových vozidel (SUV). Na trhu se objevila verze Pajero Sport, a krátce na to firma představila první kompaktní SUV, které bylo uvedeno pod názvem Mitsubishi Outlander a později tvořilo základ pro sesterské modely partnerskéhoPeugeotu. Zmenšování ve třídě SUV pokračovalo; zejména v Evropě Japonci očekávali dobré prodejní šance s menším a úspornějším modelem, který měl sloužit jako crossover a měl oslovit i kupce mimo běžnou SUV klientelu. Výroba nového modelu byla zahájena v roce 2010 v Japonsku, kde bylo vozidlo prodáváno pod názvem Mitsubishi RVR. Na ostatních trzích výrobce využil popularitu jména Outlander a nabízel jeho crossover novinku jako Mitsubishi Outlander Sport. V Evropě se od roku 2010 model objevuje jako Mitsubishi ASX.

Mitsubishi ASX s pohonem předních nebo všech kol

S délkou pouhých 4,30 m a rozvorem náprav 2,67 m vykazoval 1,77 m široký Mitsubishi ASX rozměry typické pro svou třídu. Výškou karoserie 1,60 m se ovšem model odlišoval od výrazně vyšších SUV vozů stejného výrobce. Při navrhování Mitsubishi ASX Japonci spoléhali na osvědčenou kombinaci hranaté siluety a zaoblení. Ačkoli Mitsubishi ASX jako typický softroader nedisponoval typickými jízdními vlastnostmi správného SUV, nabízel výrobce vedle standardní výbavy s pohonem předních kol zároveň i verzi s pohonem všech kol. Tato možnost byla nicméně k dispozici pouze v kombinaci s dieselovým motorem. Pro evropské trhy výrobce nabízel Mitsubishi ASX ve dvou verzích motoru podle předpisu emisní normy Euro5. Dieselový motor s objemem 1,8 l a výkonem 110 kW (150 koní) spotřeboval v průměru 5,5 litru (145 g/km CO2). Benzínový motor mobilizoval výkon 86 kW (117 koní) s kombinovanou spotřebou 5,9 litru (135 g/km CO2).