Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
mercedes-benz-a-klasse-l-01.jpg

Mercedes-Benz třída A

Mercedes-Benz null v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Mercedes-Benz null včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:31 855,- €*
Použité od:430,- €*
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Třída A 2012 nese pracovní název Mercedes-Benz W176 a přišla na německý trh v září 2012 poté, co byla oficiálně představena v březnu předchozího roku na autosalonu v Ženevě. V současné době již třetí generace Mercedes-Benz třídy A se zcela odlišuje od svých předchůdců ze série W169 (od roku 2004) a W168 (od roku 1997): W176 nyní patří se svým výrazně plošším, širším tvarem kompletně do kompaktní třídy a opustila tak segment minivanů. Na rozdíl od svých dvou starších bratrů je třída A 2012 pětidveřová a je v nabídce ve dvou verzích karoserie. V návaznosti na podobnost s novou Mercedes-Benz třídou B z roku 2011 (W246) se zakládá nová třída A na modulární konstrukci pohonu předních kol, spíše než na dřívějším sendvičovém tvaru podvozku. A přichází i nový koncept: celkem 700 tisíc návštěvníků Mercedes-Benz při uvedení na trh po celé Evropě se dá skutečně označit jako velký úspěch.

U všech čtyřválcových řadových motorů lze také pozorovat podobnost s aktuální třídou B Mercedes-Benz: a tak bylo možné najít staré známé zážehové motory M270 a vznětové motory OM651 také v Mercedes-Benz W176. Z řady vybočuje dieselový motor OM607, který byl vyvinut společně s Renaultem pro A180 BlueEFFICIENCY s manuální šestistupňovou převodovkou a se svými téměř 1,5 litry zdvihového objemu dosahuje výkonu až 80 kW (109 koní) - a to při průměrné spotřebě 3,9 litrů na 100 km. Ve skutečnosti se dostane domácí protějšek OM651 jako A180 CDI s objemem 1,8 litru na stejný výkon Renaultu, ale s o půl litru větší spotřebou. Zato je ale na palubě sedmistupňová dvouspojková převodovka (7G-DCT). Už nepřiškrcený motor s výkonem 20 kW (27 koní), tak říkajíc, ze stejné jednotky, je v modelu A200. K tomu se kromě toho ke třídě A 2012 poprvé přidává dceřiná tuningová společnost AMG a vyrábí jediný model bez přízviska BlueEFFICIENCY: Benzínový motor M133 typu A45 AMG vykouzlí částečně díky dvojitému turbodmychadlu z pouhých dvou litrů zdvihového objemu neuvěřitelných 257 kW (350 PS) a zrychluje na všech čtyřech při 450 Nm za 4,6 sekundy z 0 na 100 km/h. Benzínovým dvoulitrovým motorem je také vybaven A250 BlueEFFICIENCY, který nabídne při maximální rychlosti 240 km/h výkon 155 kW (211 k). Oba modely jsou pevně připojeny k sedmistupňové duální spojce (7G-DCT). Ještě vyšší kapacita je k dispozici pouze v samozažíhacím A220 CDI BlueEFFICIENCY s 125 kW (180 koní) a 7G-DCT: při objemu 2,2 litru je to vedle A180 jediný model, ve kterém je název odvozen od výše zdvihového objemu. Zbývají dva slabší benzíňáky A180 o výkonu 90 kW (122 koní) a A200 o výkonu 115 kW (156 koní). Oba modely jsou vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou. Duální spojka 7G-DCT je však k dostání za příplatek u všech variant.

Technické údaje Mercedesu W176

Díky duální spojce 7G-DCT může řidič volit mezi třemi různými režimy: ekonomický program Economy, výkonnější program "Sport" a další režim, který umožňuje řidiči automaticky řadit na volantu. U dalších dvou programů lze sice také přepínat ručně, program ale po 10 vteřinách přeskočí zpět do automatického režimu. Z hlediska bezpečnosti nabídne třída A něco navíc: Jako první zæstupce třídy disponuje W176 kompletním systémem varování před kolizí: „Collision Prevention Assist“ na bázi radaru rozpozná blížící se překážky a upozorní na ně opticky i zvukem a zároveň se připravuje na nouzové brzdění. Kromě toho je zde sedm airbagů a některé zabezpečovací systémy, které byly dosud známé jen z vyšších tříd vozů Daimler: Patří k nim varování na únavu "Attention Assist" nebo asistent pro rozjetí do kopce. K tomu si mohou kupci za příplatek pořídit téměř jakýkoli asistenční systém: jeden na parkování, jeden na dálková světla, mrtvý úhel a udržení stopy, další k udržení rychlosti a vzdálenosti a jeden jako pomoc při rozpoznání dopravních značek.

Výbava a komfort Mercedesu W176

ABS, ESP, ASR, BAS, start-stop systém, všestranný nastavitelný multifunkční volant, klimatizace a elektrické ovládání všech čtyř oken jsou na palubě již v základní verzi. Kromě toho si mohou kupci vybrat typ výbavy „Style“, „Urban“ a „AMG Sport“, které za příplatek zahrnují speciální výbavu jako vyhřívání sedadla, tónovaná skla, panoramatické střešní okno, multimediální systém nebo bi-xenony. Dva speciální modely A250 a A220 CDI Sport byly vyvinuty také pod vedením AMG.

Takto se Mercedes W176 liší od svého předchůdce

Mercedes-Benz třídy A 2012 má opticky sotva něco společného s jeho předchůdci. O něco nižší a asi o půl metru delší vozy se přeorientovaly z dřívějšího praktického využití směrem k sportovním a elegantním vozidlům, které vypadají více jako Mercedes. Ušlechtilejší nádech dodá maska chladiče s dvojitými lamelami a velkou hvězdou Mercedes, vypůjčená z dražších roadsterů a kupé. Zda se výměna praktičnosti za styl vyplatila, se teprve ukáže. Kromě nadšeného přijetí ze strany zákazníků Mercedes byli spokojeni i kritici, kteří si stěžovali, že se přínos sotva projeví, jelikož zmizely praktické výhody staré konstrukce minivanu.

Přehled odkazů k přesměrování