Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
jeep-renegade-l-01.jpg

Jeep Renegade

Jeep Renegade v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Jeep Renegade včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Když italská automobilka Fiat i v roce 2009 oznámila své rozhodnutí koupit akcie amerického výrobce Chrysler a tuto účast později přeměnila v úplné převzetí, mnoho pozorovatelů trhu předpovědělo, že se za touto strategií skrývá zejména plán otevřít severoamerický trh italským značkám koncernu. Zejména sportovně orientovaná a v USA a Kanadě dlouhou dobu nepřítomná dcera Alfa Romeo se tak měla zviditelnit v mezinárodní měřítku. Ale CEO Fiatu Sergio Marchionne měl v roce 2014 po sloučením obou společností na mysli zcela něco jiného. Namísto tlačení vlastní značky do popředí, vsadil na synergické efekty, které vyplynuly z používání společných stávajících nebo nově vznikajících platforem. Na jedné straně se nyní v Europě objevily Američany úspěšně zavedené modely značky Lancia ood křídly Fiatu. Na druhé straně dali Italové k dispozici výrobní platformy, které mohly být použity pro kompaktní modely Chrysler. V tomto kontextu mezinárodní tým vyvinul pro značku Jeep patřící k firmě Chrysler malý terénní vůz s názvem Renegade, který měl být prezentován jako nový nástupní model Jeepu a mohl těžit z image amerických terénních odborníků. Renegade byl představen na trhu roku 2014, byl prvním vozem od Jeepu, který byl vyvinut pomocí techniky Fiatu.

Jeep Renegade se dělí o technické komponenty s verzí X Fiatu 500

Technologický základ pro výrobu Jeep Renegade přinesla dlouhá verze Fiatu 500, představená na trhu několik měsíců před zavedením tohoto malého terénního vozu, která měla sjíždět z pásu pod názvem Fiat 500L právě po boku Renegade. Přes společnou strukturální platformu se ale tomuto kompaktnímu Jeepu dostalo zcela nezávislé prezentace, která se zakládala na typických konstrukčních prvcích, které charakterizovaly modely historické značky z USA již od zavedení prvních vojenských vozidel Willys MB ve 40. letech. Inteligentní přepínací technologie pohonu všech čtyř kol a mnoho komfortních prvků měly ale rovněž zdůraznit, že Jeep se chtěl s modelem Renegade ve třídě kompaktních terénních vozidel orientovat na každodenní použití moderního sportovního užitkového vozidla (SUV).

Renegade pokračuje v typickém designu Jeepu

Že v sobě Jeep Renegade nosí geny Fiat na tomto offroaderu s prvky SUV není poznat. Pro nástupní model legendární značky terénních vozů konstruktéři vyvinuli design, který se vyznačuje mnoha typickými vlastnostmi Jeepu. Tak vznikl Jeep Renegade se svou nekompromisní hranatou karoserií a charakteristickou vysokou maskou chladiče, tvořen sedmi svislými otvory a dvěma kulatými světlomety. Stejně jako u velkých terénních vozů Jeep , ani nejmenší model značky se nemusel vzdát hranatých podběhů kol. Kromě toho zde byl vysoce posazený přední nárazník s malou zástěrou, která měla zajistit terénní nájezdový úhel. Stejný účel plní ochrana proti podjetí v zadní části, jejíž zavazadlový prostor je přístupný velkými dveřmi kufru. Zvláštnost při zadním pohledu: Čtvercová světla s vnitřním uspořádáním ve tvaru hvězdy umožňují Renegade zazářit a propůjčují mu zajímavé akcenty. Totéž platí pro modely se střešním oknem, které u malého Jeepu tvoří dvě části, které mohou být zcela odstraněny a uloženy do kufru. Tak mohli mít i cestující na zadních pětimístných sedadlech pocit, že sedí v kabrioletu , který touto mobilní střešní konstrukcí zároveň připomínal legendární džípy s plátěnou střechou.

Jeep vůz Renegade navrhl jako městský terénní vůz

I když se značka Jeep vždy zaměřovala na modely, které se vyznačovaly vlastnostmi pravých čtyřkolek, tak bylo Američanům jasné, že bude muset Jeep v každodenním životě splňovat naprosto odlišné požadavky. Proto bylo cílem prací na tomto kompaktním Jeepu propojit městský automobil s terénními vlastnostmi. Proto měl mít Renegade v základní verzi v každém případě konvenční pohon předních kol. Pohon všech čtyř kol ale stratégové značky nechtěli zcela u nástupního modelu vyloučit. Takže vyvinuli úspornou technologii pro verze s pohonem všech kol, v rámci které se pohon zapne pouze, když to trakce vyžaduje. Kromě toho nechybí v tomto malém Jeepu volba různých režimů jízdy, nastavené pro různé povrchy, jako je písek, bahno nebo sníh, pokud nebylo zvoleno automatické nastavení. Výhoda inteligentně řízeného pohonu všech čtyř kol: Spotřeba Renegade byla snížena především v městském provozu ve srovnání s vozidly s trvalým pohonem všech čtyř kol.

Dieselové i benzinové motory Jeep Renegade

Při motorizaci Renegade se konstruktéři uchýlili ke strojům mateřské společnosti Fiat, který dal nástupnímu modelu k dispozici svůj MultiJet diesel. Byly zde použity dieselové motory o objemu 2,0 litru o výkonu až 88 kW (120 koní) v základní verzi s pohonem předních kol a průměrnou spotřebou 4,6 litru (120 g/km CO2). Kromě toho Jeep Renegade nabízel jako nafťák s 103 (140 k) a 125 kW (170 koní), který ve zkušebním provozu spotřeboval mezi 5,1 a 5,9 litry nafty. Emise CO2 se pohybovaly v rozmezí od 134 g/km až 155 g/km. Jako benzíňák s objemem 1,4 litry byl Renegade k dostání ve dvou různých výkonnostních stupních od 103 kW (140 k) do 125 kW (170 koní). Zde se spotřeba pohybovala v kombinovaném provozu od 6,0 do 6,9 litru, což odpovídalo CO2 ve výši 140 a 160 g/km. S výjimkou těch nejmenších dieselových motorů všechny splňují požadavky normy Euro 6. Zvláštnost řadicí páky: U verzí s pohonem všech kol je kromě standardní manuální šestistupňové převodovky volitelně k dostání i automatická převodovka s devíti stupni.

Jeep Renegade je k dispozici ve čtyřech verzích výbavy

V rámci svého nástupního modelu Jeep nabízel čtyři verze, které se lišily ve výbavě a terénních vlastnostech. Optimalizovaný pro použití v terénu byl Renegade Trailhawk, který disponoval větší světlou výškou, speciálním nárazníkem pro větší nájezdový úhel a zesílenou ochranou proti podjetí. Varianty Limited a Longitude se lišily především rozsahem funkcí vestavěného komfortu a asistenčních systémů, jejichž součástí je pomoc při parkování, Cruise Control a tempomatem a automatickým systémem sledování vyjetí z pruhu v plné výbavě. V nástupní verzi Jeep uvedl na trh tento kompaktní městský offroader pod názvem Renegade Sport.