Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
jeep-grand-cherokee-front

Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Jeep Grand Cherokee včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Americká automobilka Jeep je ve výrobě terénních vozů zkušeným veteránem. Tradice trvá od druhé světové války, kdy zásobovala americkou armádu a spojence všestrannými malými terénními vozy Willys. Ty se později se staly synonymem nezničitelnosti. Jeep si odkaz nesmrtelného Willysu odnesl i do segmentu osobních vozů a po celou dobu vyrábí spolehlivé a schopné terénní vozy.

1. generace - nekompromisní Off-Road

První Grand Cherokee vznikl v roce 1993 a vychází z menšího typu Cherokee. Prodával se ve tří a pětidveřové verzi, třídveřový je ovšem velkou vzácností. Na první pohled je znát, že se jedná robustní SUV, které se dokonale hodí pro jízdu v terénu. Karosérie je hranatá a má ostré křivky, přední maska chladiče odkazuje na legendární Willys. Desing je jednoduchý a funkční. Jak je u amerických vozů typické, auto se na silnici v zatáčkách naklání. Interiér vozu je na první pohled prostorný, ale místo na nohy je u zadních sedadel velmi omezené. Interiér nejlevnější verze je opravdu strohý, téměř k nepoznání od verze Limited, která má kožené sedačky, elektricky ovládaná zrcátka a okna nebo kontrolu trakce. Sedadlo řidiče je umístěné vysoko a z vozu je tím pádem dobrý výhled. Cherokee je v terénu jako doma a dá se označit za jedno z nejschopnějších SUV. Dřívější typy neměly mezinápravový diferenciál, takže se musela přední náprava zapojovat ručně. Teprve později přišla převodovka Select-Trac, která díky širokému výběru režimů umožňuje jízdu po silnici bez zničení pohonu 4x4. Společně s benzínovým šestiválcem 4,0 l výkonu 138 kW (185 koní) a v Evropě oblíbeným dieselem 2,5 l s výkonem 86 kW se jedná do nejlepší možnou volbu při nákupu ojetého Grand Cherokee první generace.

2 a 3. generace - jízda pokračuje

Druhá, značně zmodernizovaná, generace byla představena v roce 1999. S původní verzí Cherokee ji spojovalo pouze sto třice sedm komponentů a součástek. Karosérie se zakulatila a víc přizpůsobila stylu SUV, terénní vlastnosti Grand Cherokee se však nezměnily. Oproti konkurentům jako BMW X5 nebo Volvo XC90 stále vynikal hlavně díky automatickému pohonu 4x4, který v terénu dodával vozu maximální trakci, a tak byl Grand Cherokee schopný projet téměř čímkoliv. Interiér a použité plasty mohou působit trochu zastarale, ale jinak není v této oblasti co vytknout. Palubní deska je přehledně uspořádaná a u dražších verzí pokrytá kůží a imitací dřeva. Jízda je po-hodlná a komfortní, menší vadou je hluk při vyšších rychlostech. Přibyl také nový motor v podobě osmiválce 4,7 l o výkonu 175 kW (235 koní) a později dokonce 198 kW (265koní), který dokázal vůz pořádně rozhýbat. Nevýhodou byla velká spotřeba, ekonomičtější volbou byly diesely 3,1 l s výkonem 104 kW (140 koní) nebo později dodávaný 2,7 l CRD s výkonem 125 kW (165 koní). Třetí generace z roku 2005 se vrátila zpět ke hranatějšímu designu. Vůz vypadá robustně a budí res-pekt. Velkým plusem je zlepšení chování vozu na zpevněných komunikacích, auto se tolik nenaklání, dobře se ovládá i při nízkých rychlostech a řízení je přesnější. Zároveň je to stále schopný off-road, který se nezalekne ani náročnějšího terénu. Interiér působí kvalitním dojmem, použité materiály jsou solidní. Zvýšil se i jízdní komfort, nový dieselový třílitrový šestiválec s výkonem 160 kW (215 koní) je podstatně tišší než předchozí jednotky, aerodynamický hluk je také na nízké úrovni. Za zmínku stojí i benzínový osmiválec Hemi s objemem 5,7 l výkonem 242 kW (325 koní) nebo 6,1 l používaný ve sportovním typu SRT a s výkonem 317 kW (425 koní)

Mise splněna

Zatím poslední, čtvrtá generace, se vyrábí od roku 2011 a hrdě nese odkaz předchozích typů. Společně s moderním dynamickým vzhledem, dobrou výbavou, výkonnými motory a schopností jezdit na jakýchkoliv cestách představuje vrchol této modelové řady.