Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
ford-mondeo-l-01.jpg

Ford Mondeo

Ford Mondeo v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Ford Mondeo včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Automobil střední velikosti pro celou rodinu byl vyráběný od roku 1992 společností Ford, jednou z nejvíce prosperujících automobilek po druhé světové válce v důsledku její masové výroby aut. Mondeo v latině znamená ‚,svět‘‘, tudiž Ford Mondeo je designován jako světové auto, dostupné většinou ve verzích hatchbacku, kombi a sedan.

Mondeo první generace

Možná nejdražší koncept auta vůbec, který zapříčinil zcela nový design, stál Ford 6 milionů amerických dolarů. Interiér přední části vozu se zejména pro nohy zdá být stísněný, než by se dalo očekávat od téměř 4,5 metrového vozu. Mondeo představoval nové manuální a automatické převodovky a sofistikovanější odpružení karoserie, které jí propůjčují prvotřídní ovladatelnost a jízdní vlastnosti, a chlubil se pomocnými rámy vpředu i vzadu pro lepší výkon auta. Automatická převodovka představovala elektronické řízení se sportovním a ekonomickým režimem. Byly použity tři verze motoru: 16-ventilový Zetec motor, verze 1.6 L s 66 kW (90 koní) z Escortu, 1,8 o síle 85 kW (115 koní) také z Escortu a 77 a 96 kW(105 a 130 koní) z Fordu Fiesta, zatímco byla zahájena nová 2.0 L verze o síle 136 metrických koňských sil (100 kW). Alternativou Zetec motorů byl Endura-D 1,8 L turbo diesel. Tento motor měl kořeny ve starším 1.6 L dieselovém designu používaným ve Fiestě i v jiných modelech. V roce 1996 dostává Mondeo facelift. Nejvýznamnější změnou bylo zavedení masky chladiče a větší osvětlovací tělesa. Verze sedan představovala výrazná zadní světla.

Mondeo po roce 2000

Druhá generace Mondea odstartovala v roce 2000. Větší verze auta představila základní podvozek a odpružení z předchozí generace. Pokračovala po špičce své třídy ve směrech řízení a manipulace auta. Pro druhou generaci Mondea byl zrušen motor Zetec, a místo toho byly zavedeny zcela nové 1,8 a 2,0 l Duratec motory. Standardní 2,5 L V6 motor byl přenesen, zatímco verze 3.0 L byla vyvinuta pro ST220 a modely s vyšší výbavou. Hlavní sportovní verzí byl ST220, který nahradil ST200 z poslední modelové řady. Ten byl k dispozici v liftbacku, kombi a sedanu. ST220 měl sílu 169 kW (226 koní), byl vyrobený z nově vyvinutého 3,0-litrového V6 motoru a vytáhl z nuly na sto za 6,6 s. ST TDCi naftové sportovní motory byly k dispozici jako 2,2-litrový čtyřválec o síle 114 kW (153 koní). Třetí generace Fordu Mondeo byla představena v roce 2007 ve Velké Británii, kde byla k dispozici v pěti různých úrovních výbavy: Edge, Trend, Ghia, Titanium a Titanium X. V únoru 2008 Ford oznámil, že na některých evropských trzích bude mít Mondeo zpřístupněnu novou variantu Titanium X Sport, jejíž cílem bude zvýšit sportovní charakter stávající Titanium série. Nová platforma umožnila využití zážehového pětiválce Volvo, již použitého ve Focus ST a S-MAX. Ford pro tuto platformu také zrušil dva motory V6. Zážehové motory zahrnují 1,6 l se dvěma výkony (80kW a 91 kW), 2,0 l (106 kW), 2,3 l (118kW) pouze pro 6stupňové automaty a 2,5 l turbo pětiválec (162 kW). V září 2010 dostalo Mondeo facelift v podobě EcoBoost motoru a LED pro denní svícení. Interiér dostal lepší materiály a přední a zadní část vozu prošla drobnými změnami, přičemž tou největší byl nový kinetický design. Cenově se na ojetinu pohybuje ve vyšších relacích.

4. generace až současnost

Ford čtvrté generace, známý jako Ford Fusion, zavrhl pěti i šestiválcové motory, a nabízí tak kompletní sortiment Ford EcoBoost motorů. Od září 2013 Ford přidal 123-koňový tříválec EcoBoost. V roce 2014 byl přistavěn hybrid vybavený baterií lithium-ion a 185 koňovým 2,0-litrovým zážehovým motorem Atkinson cycle. Vpředu má Ford vylepšené své středové konzole ovládacích prvků, aby se přizpůsobil novému Sync displej a ovládacím prvkům s několika dalšími zabudovanými tlačítky. Fusion představil několik asistenčních technologií, jako jsou snímače, kamery a radary. K bezpečnostním funkcím se řadí Lane Keeping System, přizpůsobení rychlosti vozidla na měnící se dopravní podmínky prostřednictvím adaptivního tempomatu s Forward Collision Warning, aktivní parkovací asistent spárovaný se záložní kamerou a Blind Spot Information System (BLIS) se záznamem cross-provoz, který se skládá z čidel v obou zadních panelech, jež jsou schopny detekovat provoz v mrtvém úhlu řidiče a poskytují zvukové i vizuální varování.