Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
fiat-500l-l-01.jpg

Fiat 500L

Fiat 500L v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Fiat 500L včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Fiat 500L je minivan z dílny Fiat Group, který vznikl do jisté míry jako mix celkem čtyř zástupců Fiat: V podstatě jde o rozvinutý Fiat 500 a pokračovatele jeho jména - L jako "Large", protože 500L je téměř přesně o 60 cm delší než model 500. Design však byl okoukán od Fiatu Panda, avšak Fiat 500L nevychází na rozdíl od Fiatu 500 z jeho platformy, ale zakládá se na Fiatu Punto, od kterého převzal i velikost. Aby toho zmatku nebylo málo, vystupuje Fiat 500L oficiálně jako nástupce Fiatu Idea. Přesto zůstává Fiat 500L zcela nezávislým produktem Fiatu. Minivan, představený poprvé v březnu 2012 na ženevském autosalonu, se objevil na evropském trhu v říjnu. Často je srovnáván a společně nabízen s konkurenčními modely Citroën C3 Picasso , Ford B-MAX nebo s prvními dvěma generacemi Mercedes-Benz třídy A.
U Fiatu 500L je po uvedení na trh na výběr ze tří různých verzí motoru, včetně dvou benzíňáků a jednoho dieselu: Ten menší ze dvou zážehových motorů je vybaven dvěma válci o objemu 0,9 litru a poskytuje díky turbokompresoru výkon 77 kW (105 koní). Za zmínku stojí jeho nízká spotřeba v průměru 4,8 litru Super na 100 km částečně díky start-stop systému a jeho emisím pouhých 112 gramů CO2 na kilometr. I přes čtyři válce à 1,4 litru a osm ventilů má druhý benzínový motor výkon pouze 70 kW (90 koní), což je pravděpodobně způsobeno chybějícím přeplňováním. Variantu nejúspornější a nejšetrnější k životnímu prostředí představuje 1,3 16V MultiJet ze segmentu naftových motorů. Turbo diesel vyvine 63 kW (85 koní) a 200 Nm a dosáhne při 1500 ot/min nejvyššího točivého momentu. Varianta na zemní plyn a silnější diesel o objemu 1,6 litru, 77 kW (105 koní) a automatická převodovka byly představeny v roce 2013.

Technické údaje Fiatu 500L

Již základní výbava Fiatu 500L má šest airbagů, ESP a asistenta rozjezdu do kopce „Hill Holder“. Kromě toho i obzvláště hladký posilovač řízení, který je ještě měkčí pouhým stisknutím tlačítka. Přes kompaktní konstrukci je podvozek 500L navržen tak, aby dlažební kostky nebo dokonce výmoly nezpůsobovaly velké otřesy. Na rok 2014 byla plánována také verze s pohonem všech čtyř kol.

Výbava a komfort Fiatu 500L

Začněme s optickým vzhledem: Fiat nabízí model 500L třídy minivanů v celkem 333 různých barevných kombinacích, různých designech kol a volitelně také s největší, pevnou prosklenou střechou. Vzhledem k tomu, že toto nejsou žádné novinky a již existuje mnoho napodobitelů a předchůdců, nabízí Fiat model 500L v italském stylu dokonce s vestavěným kávovarem, který připraví během dvou minut čerstvé espresso.

Ke klasickým detailům výbavy samozřejmě patří centrální zamykání dveří, plně nastavitelný volant a nastavitelné sedadlo řidiče. Navzdory své malé velikosti nabízí celkem 22 úložných prostorů. O výbavu výš bude řidič hýčkán klimatizací, hands free, rádiem s dotykovým displejem, tempomatem a volantem a hlavicí řadicí pákou z kůže.

S modelem "Lounge" přichází dešťový senzor, samozabarvovací zpětná zrcátka, skládací stolky, mlhovky a 1,5 m2 velká panoramatická skleněná střecha.

Tímto se Fiat 500L liší od svého předchůdce

Zde se samozřejmě nabízí díky mnoha vlivům otázka, ke kterému vozu lze Fiat 500L nejlépe přirovnat. Jelikož jde o rozvoj Fiatu 500, byly z něj převzaty některé detaily a vlastnosti jako například úzká sedadla, ale design exteriéru i interiéru vypadá úplně jinak - v souladu s marketingovým cílem by měl tento „cool“ vůz oslovit především mladé řidiče. Vzhledem k tomu, že přívlastek "Large" u Fiatu 500 není náhodou, má model také mnohem větší úložný prostor, který je možné zvětšit sklopením sedadla spolujezdce ještě víc.