Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
ferrari-california-l-01.jpg

Ferrari California

Ferrari California v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Ferrari California včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Ať již jako kabriolet s plátěnou střechou nebo ve variantě targa s odnímatelnou kovovou střechou - modely osazené osmiválcovým motorem s otevřenou karoserií patřily u italského výrobce sportovních vozů Ferrari již od představení Ferrari 308 v polovině 70. let pevně do tovární nabídky. Ale i legendární výrobci sportovních aut musí naslouchat trhu a snažit se hledat kompromisy mezi respektováním tradic, technickým pokrokem a zákazníky požadovanými inovacemi s praktickým dopadem na provoz vozu. Pro Ferrari a jeho většinového vlastníka Fiat to mimo jiné znamenalo vedle Ferrari 458 realizovat nápady i pro druhý vstupní model. Mělo se jednat hned o celou novou výrobní řadu, která se v mnoha ohledech mohla těšit na premiéru co do zástavby motoru, tvaru karoserie a pojmenování. V roce 2008 započala v Maranellu výroba modelu, pokřtěného Ferrari California, a na počátku roku 2009 se první kusy vydaly k zákazníkům.

Ferrari California je první kupé-kabriolet z Maranella

Stylově tehdy vycházelo Ferrari California z kupé Ferrari 599 GTB a Ferrari 612 Scaglietti italského výrobce z Maranella, který tvář nového vozu, stejně jako po desetiletí předtím, nechal navrhnout designovým studiem Pininfarina. Návrháři dostali tentokrát za úkol vytvořit čtyřmístný vůz v rozložení 2+2, který by spojoval výhody kupé a kabrioletu. Vznikl tak první tovární kabriolet, který byl vybaven elektricky skládací ocelovou střechou. V neposlední řadě tato varianta k doposud užívané textilní střeše pro kabriolety těžila z výrazné zádi Ferrari California, přičemž v kufru bylo k dispozici ještě dobrých 240 litrů. Přednost zavřené střechy: v takovémto uspořádání nabízelo Ferrari California se svými takřka 350 litry úložného prostoru objem srovnatelný s vozy nižší střední třídy.

Osmiválec vpředu poprvé užitý u Ferrari California

Premiérou u Ferrari byl i způsob zástavby osmiválcového agregátu. Doposud se u italského výrobce dopředu montovaly jenom dvanáctiválce, zatímco osmiválce se tradičně nacházely uprostřed. Motor o objemu 4,3 litrů dodával ve Ferrari California až 338 kW (460 koní) a postaral se o zrychlení z nuly na sto za 3,9 vteřin a nejvyšší rychlost 310 kilometrů za hodinu.