Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
dacia-duster-l-01.jpg

Dacia Duster

Dacia Duster v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Dacia Duster včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Když francouzská skupina převzala rumunskou automobilku Dacia, začal Renault od roku 1999 vyrábět sedany, dodávky, kombi a pick-upy v nižším cenovém segmentu. Kritice se nevyhnul, protože se Dacia u modelů jako například Logan nebo Sandero vzdala některých obvyklých bezpečnostních prvků. Nízkonákladový koncept se přesto netýkal pouze východoevropského trhu, kde byla Dacia již tradičně zastoupena. Prodej rumunské značky rostl mnohem rychleji i v západní Evropě a dalších částech světa. Rumuni měli tu výhodu, že v momentě, kdy vstoupili na světový trh, mohli čerpat ze zkušeností francouzské mateřské společnosti zejména v oblasti technologií vozidel. Navíc se Dacia při výrobě modelů důsledně zaměřila na vysokoobjemové segmenty. Šance na úspěch výrobce tušil i ve třídě kompaktních sportovních užitkových vozidel (SUV). V roce 2010 Francouzi s Rumuny vyvinuli svůj první crossover typu SUV pro sériovou výrobu a prodej modelu pokřtěného Dacia Duster byl zahájen jako první v Evropě.

Design Dacia Duster zachycuje typické rysy třídy

Dacia Duster vychází stejně jako ostatní modely rumunského výrobce z výrobní platformy, kterou využívá jak Renault, tak jeho japonský partner Nissan. U typu Dacia Duster byl však rozvor náprav rozšířen o 2,67 metru. Tělo téměř 1,3 tunového kompaktního SUV bylo 4,31 metrů dlouhé, 1,82 m široké a téměř 1,69 m vysoké, a vykazovalo tudíž konvenční rozměry modelu crossover. Design Dacia Duster pocházel z konstrukční dílny Renault, která na zakázce pracovala. Šlo o to, proměnit dosud poměrně střízlivou image značky Dacia v něco sportovnějšího. Proto došlo u modelu Dacia Duster k realizaci prvků, které jsou typické pro kompaktní crossover.

Dacia Duster je k dostání s pohonem předních nebo všech kol

Dacia Duster byla nabízena ve dvou typech pohonů. Jako benzíňák byla Dacia Duster k dostání jak s pohonem předních kol, tak s pohonem všech čtyř kol. U dieselů byl pohon na všechna čtyři kola možný jen u nejsilnější verze Dacia Duster v programu. Technologie pocházela od partnera Nissan a v závislosti na převodu umožnila řidiči rozmístění pohonu na všechna čtyři kola nebo jen na přední kola. V nejvyšší verzi Dacia Duster měla premiéru elektronická kontrola stability, která nebyla do uvedení Dacia Duster na trh v roce 2010 rumunskými výrobci nabídnuta.

Motory Dacia Duster

Dacia Duster je k dispozici s benzínovým motorem s objemem 1,6 litru a 1,5 l dieselovým motorem ve třech výkonnostních stupních. Benzínový motor umožnil Dacii Duster výkon až 77 kW (105 PS), což bylo dostačující pro akceleraci až na hodnotu 164 kilometrů za hodinu. Spotřebu udával výrobce u základního modelu v průměru 7,5 litru (177 g/km CO2). Nejmenší diesel podle normy Euro4 dosáhl výkonu 63 kW (86 koní) a spotřeboval v průměru 5,7 litru nafty (135 g/km CO2). Silnější agregát Euro5 mobilizoval výkon 79 kW (107 PS) a u pohonu na všechny kola 81 kW (110 PS).