Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
chevrolet-spark-l-01.jpg

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Chevrolet Spark včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Od poloviny 50. let, kdy byl na trh pod značkou Chevrolet, patřící k americkému koncernu General Motors (GM), uveden legendární sporťák Corvette, se vozy této dceřinné GM společnosti začaly pomalu objevovat i na evropských silnicích. Krátce nato přišlo kupé a kabriolety třídy sportovních vozů, jako například Chevrolet Camaro, kterými se značka na starém kontinentu prezentovala. Od 70. let se pak sportovní užitková vozidla (SUV) jako Chevrolet Blazer nebo Vans dodávky, jako Chevrolet Trans Sport vyvážely do Evropy. V rámci nové politiky značky, orientované na globální výzvy, využilo General Motors s příchodem 21. století tuto americkou značku, která byla součástí koncernu již od roku 1918, k tomu, aby pod jejím jménem v Evropě nabídla ucelenou řadu vozidel. Nejmenší model Chevrolet Spark se začal sériově vyrábět v roce 2009/10.

Chevrolet Spark v Evropě nahrazuje malý vůz Chevrolet Matiz

Chevrolet Spark byl představen na evropských trzích v roce 2010 a nahradil tak od roku 2004 nabízený Chevrolet Matiz. Podobně vzešel Chevrolet Spark z jihokorejské automobilky Daewoo, patřící mnohonásobně ke koncernu GM, jejíž jméno GM v Evropě vzdal právě ve prospěch Chevroletu. K výrobě Chevroletu Spark byly i nadále využívány prostory Daewoo v Jižní Koreji. Zvláštní rys globálního konceptu Chevroletu Spark: Jako reakce na rostoucí náklady na energie měl být tento malý sedan uveden na domácí trh v USA pod tradičním názvem Chevrolet.

U Chevroletu Spark zavádí GM Daewoo svůj vlastní designový koncept

Ve srovnání s Matizem, jehož proporce odpovídaly mikroautům jihokorejské produkce, narostl pětidvéřový Chevrolet Spark výrazně co do velikosti. Se svými 3,64 metry vyrostl vůz v délce téměř o patnáct centimetrů a v šířce o deset centimetrů - na 1,60 m. Pouze na výšce 1,50 a rozvoru pouhých 2,38 metru se nezměnilo nic. Zatímco Matiz, navržený italským designérem Giorgettem Giugiarem a jeho týmem z Italdesign, odpovídá svými menšími rozměry a atributy (například svými kulatými světlomety) spíše vzhledu poslušného mikroauta, zavedli designéři z GM Daewoo u Chevroletu Spark velmi odlišné vlastní pojetí designu. Díky velké chromované mřížce chladiče a integrovanému nárazníku s širokými přívody vzduchu měl Chevrolet Spark působit dynamičtějším dojmem. Tento dojem je zdůrazněn prodlouženými až k sloupkům dosahujícími světlomety a zadními světly z čirého skla.

Motory Chevroletu Spark

Chevrolet Spark byl nabízen ve dvou kapacitách motorů výhradně s benzínovým pohonem. V základní verzi byl Chevrolet Spark vybaven motorem o objemu jeden litr, který vozu Chevrolet Spark umožnil maximální výkon 50 kW (68 HP). S 1,2litrovým motorem dosahoval Chevrolet výkonu 60 kW (82 koní). Průměrná spotřeba byla v obou případech 5,1 litru (119 g/km CO2).