Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
audi-s5-l-01.jpg

Audi S5

Audi S5 v přehledu

4,9 (ratings)

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Audi S5 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Nízko posazený podvozek, speciální konstrukční prvky jako jsou čtyři ústí výfuku a zvýšení výkonu motoru - to jsou sportovní atributy, kterými vybavila automobilka Audikombi a kupé poprvé v roce 1990. Od té doby jsou modely Audi řady S, spolu s ještě výkonnějšími vozidly řady RS, nedílnou součástí výrobního programu dceřiné společnosti koncernu VW. Tradice výroby malých sérií vysokovýkonných modelů byla založena v roce 1990 při představení sportovního kupé Audi S2 jako nástupce modelů Audi quattro a Audi Coupé GT, a vyráběl se do roku 1996. Pak trvalo jedenáct let, než se konečně sportovní kupé se specifickými vlastnostmi S-série znovu objevilo ve výrobním programu. Audi S5 byl uveden v roce 2007 jako v té době nejsilnější model z nové řady kupé Audi A5. O dva roky později byla uvedena verze kabriolet (současně s Audi A5 Cabriolet) a nahradila otevřenou verzi Audi S4, vyráběnou do roku 2009. Oba modely Audi S5 vycházely z platformy vozu střední třídy Audi A4.

Audi S5 je nejsportovnější verze kupé

Pro špičkové verze své série kupé zkonstruovali inženýři z Ingolstadtu osmiválcový motor o objemu 4,2 litru, se kterým Audi S5 dosahovalo výkonu 260 kW (354 koní). S jeho pomocí zrychlovalo sportovní kupé, standardně dodávané s pohonem všech kol, z nuly na sto kilometrů v hodině za 5,1 vteřiny. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h. Pro srovnání: Nejvýkonnější model Audi A5 měl 3,2litrový šestiválcový motor s výkonem 195 kW (265 koní). Rozdíly mezi sesterskými modely nebyly však jen ve výkonu motoru. Inženýři zajistili, že zvuk, který model Audi S5 při jízdě vydával, zněl mnohem sportovněji než Audi A5. Vnější rozdíly Audi S5 od ostatních modelů řady A kupé se projevovaly zejména mřížkou chladiče a chromovanými vnějšími zrcátky. Výrobcem byla pro Audi S5 udávaná průměrná spotřeba 12,1 litru na sto kilometrů, což odpovídá emisím 288 g CO2/km. Audi S5 byla vybavena buď šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovou automatickou převodovku s nabídkou sportovního programu.

Kabriolet Audi S5

Ačkoli mnozí výrobci při návrhu nových modelů kabrioletů dávají přednost zatahovací ocelové střeše, konstruktéři Audi zůstali u kabrioletu Audi S5 věrní klasické látkové střeše. Pod kapotou S5 kabrioletu s pohonem všech kol pracoval 3,0litrový přeplňovaný šestiválec, který při výkonu 245 kW (333 koní) již začátkem výroby v roce 2009 odpovídal požadavkům emisní normy Euro 5. Zrychlení z nuly do sta trvalo kabrioletu 5,6 vteřiny; nejvyšší rychlost byla, stejně jako u kupé, elektronicky omezena na 250 km/h. Automobil byl vybaven sedmistupňovou převodovkou s dvojitou spojkou. Průměrná spotřeba kabrioletu Audi S5 byla dle údajů výrobce 9,7 litru (224 g CO2/km).