Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
default-banner-l-01.jpg

Audi RS6

Audi RS6 v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Audi RS6 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

S vývojem vlastních sportovních modelů určených pro sériovou výrobu začala dceřiná společnost skupiny VW Audi v roce 1990 modelem Audi RS2, konstruovaným původně ve spolupráci s Porsche. S tímto vozem vstoupila Audi na trh sportovních kombi a koncem roku 1990 k němu přidala model Audi RS4. V roce 2002 doplnili konstruktéři sortiment sportovních modelů novým a vysoce výkonným vozidlem řady Audi A6, které bylo uvedeno na trh s názvem Audi RS6. Na rozdíl od menších sérií, v první generaci vyráběných pouze ve verzi kombi výrobce uvedl v řadě Audi A6 verze kombi i sedan současně. V roce 2013 byla zahájena sériová výroba Audi RS6 kombi s pohonem všech kol.

Audi RS6 se vyrábí v malých sériích jako kombi a sedan

Jak je běžné u téměř všech modelů RS-série od Audi , sedany a kombi byly vzácností. Modely Audi RS se vyráběly v malých sériích s často i několikaletou přestávkou. U této značky jsou sportovní sedany a sportovní kombi velkou raritou. Po ukončení výroby první série Audi RS6 v roce 2004 uvedla společnost z Ingolstadtu na trh obnovenou a vylepšenou sportovní verzi teprve v roce 2008. Ta se v roce 2010 vyráběla v závodě dceřiné společnosti Neckarsulmu, kde vznikalo i Audi quattro a o tři roky později i nová verze sportovního kombi Audi RS6. Zvláštností Audi RS6 kombi bylo to, že v některých sériích se vyráběla i sportovní verze kombi s názvem Audi RS6 Plus, která byla nejrychlejším modelem této řady.

Motory V8 s výkonem až 480 koní pro první Audi RS6

V první generaci Audi RS6 montoval výrobce do vozidel 4,2litrový motor V8 dodáváný z Anglie, který byl jako Biturbo vybaven dvěma turbodmychadly. S tímto motorem, vyrobeným z lehkého hliníku, dosahovaly sedany i kombi výkonu 331 kW (450 koní). To umožnilo vozu s hmotností 1,8 tuny dosáhnout stovky za méně než pět vteřin. Ještě působivější byl speciální model kombi Audi RS6 Plus , jehož upravený motor V8 dosahoval výkonu 353 kW (480 koní). S takovým vybavením mohlo Audi RS6 Plus dosáhnout rychlosti 280 km/h.

Nová generace Audi RS6

Druhá generace Audi RS6, vyráběná v letech 2008 až 2010 v Neckarsulmu, byla vybavena motorem V10, navrženým ve vývojových dílnách Audi. S pětilitrovým motorem dosahoval model Audi RS6 výkonu do 426 kW (580 koní). V této generaci byla vyrobena také verze Plus, ve které Audi RS6 dosahovalo rychlosti přes 300 kilometrů za hodinu. V následující generaci z roku 2013 použil výrobce motor V8-Biturbo, který vytáhl výkon Audi RS6 na 412 kW (560 koní).