Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
audi-a6-l-01.jpg

Audi A6

Audi A6 v přehledu

4,7 (ratings)

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Audi A6 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Audi A6 z roku 1994 patří do skupiny osobních automobilů vyšší střední třídy vyráběných automobilkou Audi, jednou z nejstarších německých společností vyrábějící auta, která je zároveň součástí skupiny Volkswagen Group. Automobilka se obecně věnuje výrobě sportovních, progresivních a luxusních vozů. Mezi konkurenty patří jmenovitě Mercedes Benz třídy E, BMW 5, Lexus GS, Volvo S80 a Jaguar S.

Audi A6 – 90. Léta

Model A6 je faceliftovaná verze vozidla Audi 100, které se vyrábělo v letech 1968-1994 většinou se čtyřválci a pětiválci ve verzích čtyřdveřového sedanu a pětidveřového kombi. Auta nabízela skvělou aerodynamiku. Designově u Audi A6 neproběhlo mnoho vnějších změn, snad kromě zadních a předních světel a motoru pětiválce 2,5 TDI o síle 103 kW, který patřil výkonově mezi nejlepší naftové motory na světě, ovšem nikoli svou spotřebou. Ojeté A6 se dají sehnat jako levnější varianty, ale z hlediska nákladů vyjdou o dost více. Mezi motory typu A6 patřily 1,8 litrový 20V čtyřválec, 2,6-litrový 12V V6 a 2,8 litrový V6 30v. U vznětových motorů byly k dispozici 1,9 přeplňovaný s přímým vstřikováním (TDI) a 2,5 TDI. V roce 1997 A6 přišel s několika různými motory, dva z nich turbodiesel a většina z nich k dispozici s Torsen na bázi quattro, systému stálého pohonu všech čtyř kol Audi. Audi S6 byla vysoce výkonnou variantou A6, představovala upravenou verzi 4,2-litrového motoru V8 o výkonu 250 kW (335 koní) a byla dostupná jako sedan a Avant, ačkoli Avant verze se prodávala jen v Severní Americe. Od roku 1998 se začal vyrábět model C5 jako aerodynamický čtyřdveřový sedan i jako praktický Avant s 2,8 l V6 motorem o síle 200 koní. Sedan měl na výběr pohon předních kol i možnost pohonného systému Audi quattro na všechna kola. Model obsahoval nové úpravy jako například vyhřívaná zrcátka, kožená sedadla, elektronicky ovládané střešní okno a automatickou převodovku Tiptronic.

A6 2000-2004

1,8 litrový motor byl odstraněn a nahrazen 2,0 litrovým s 96 kilowatty (129 koní). 1,9-litrový TDI byl vylepšen k produkování maximálního výkonu pohonu 96 kilowattů (129 koní) a dostal šestistupňovou manuální převodovku. Motor V6 2,4 litru získal navíc 5 koní a lepší vyvážení, 2,8-litrový V6 motor byl nahrazen 3,0-litrovým motorem se 162 Kw (217 koní). Rok 2000 přinesl verzi C5 další facelift společně s revoluční bezestupňovou převodovkou Multitronic. V pozdních letech modelu C5 byl představen vysoce výkonný model RS6, který v americkém magazínu Car and Driver obstál jako nejlepší ve srovnání s vozy BMW M5, Mercedes-Benz E55 AMG (W210) a Jaguar S. Disponoval výkonem 331 kW ( 444 koní) při 5700 až 6400 otáčkách za minutu, točivým momentem 560 Nm od 1,950 do 5600 otáček za minutu a pětistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Novinkou byl terénní model Allroad Quattro, vybaven uzávěrkami diferenciálů, redučkní převodovkou a pneumatickým odpružením podvozku, u kterého docházelo k poruchám vedoucím k nepříliš levnému servisu. Avšak po roce 2002 došlo k úpravě a vyztužení povozku.

C6 2006 - 2011

Třetí generace C6 typu 4F byla uvedena v roce 2004 s rozhraním MMI (Multi Media Interface) určeným k ovládání klimatizace, satelitní navigace a nastavení konfigurace pérování auta, které se řídilo na centrální obrazovce umístěné na palubovce. Auto narostlo o něco více do délky, ovšem nedělalo dojem většího vozu. Jeho nejvíce prodávaná verze Quattro s pohonem na čtyři kola obsahovala dvoulitrový motor TDI se 100 kW nebo silnější se 125 kW, šestiválce byly ve verzích 2,7 TDI (140 kW), 3,0 TDI (176 kW) a třílitr TFSI s 213 kW, v nabídce byl i osmiválec 4,2 l FSI s 257 kW. Nechyběly ani varianty S6 5, 2-litrový V10 motor (FSI) produkující 320 kilowattů (429 koní), a RS6 s přeplňovaným V 10 motorem z hliníkové slitiny s palivovým vstřikováním, který se výkonem 426 kW zapisuje mezi nejrychlejší Audi, co byly kdy vyrobené.

Audi 16 C7- 2011 až současnost

Ve své čtvrté generaci přišly vozy s agresivnějším vzhledem a většími technickými vymoženostmi v agregátech 3,0 TDI a 3,0 TFSI, vybavených sedmistupňovou rychlostní převodovkou (Audi’s ‘S-Tronic’) a systémem quattro na pohon čtyř kol. 2,0 TFSI a 2,0 TDI s pohonem předních kol je vybaven plynule měnitelným převodem (CVT) s osmi přednastavenými převodovými poměry. 3,0 TDI BiTurbo se vyrábí od roku 2013.