Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
alfa-romeo-giulia-l-01.jpg

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Alfa Romeo Giulia včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Poté, co se italská automobilka Alfa Romeo v 50.letech etablovala modelem Giulietta dostupném ve vícero typech karoserie jako velkovýrobce sportovních modelů, dělali Italové vše pro to, aby posílili svou pozici vůči dominantnímu konkurentovi Fiat. V této souvislosti započal vývoj modernějšího objemového modelu se sportovními nároky, který sjel z výrobní linky poprvé v roce 1962 a byl pojmenován Alfa Romeo Giulia. Tento model, prezentovaný nejprve jako sedan, utvářel 15 let image značky, která si získávala stále více pozornosti i na trzích evropských sousedů.

Alfa Romeo Giulia v klasickém provedení má u fanoušků Alfy Romeo zvláštní postavení

Sedan Alfa Romeo Giulia se stal brzy v mezinárodním měřítku temperamentním zástupcem italského automobilového průmyslu a zároveň stylovým předchůdcem designu karoserie, který se proslavil až v 70.letech. Konstruktér využil příležitosti a modelovou řadu rozšířil o razantněji stylizované verze Giulia v podobě kupé a kabrioletu. Sedany Giulia zůstaly až do roku 1977 součástí programu a jako klasické vozy si získaly u fanoušků značky Alfa Romeo zvláštní postavení. Pro mnoho „Alfistů“ je Giulia Alfou v tom pravém slova smyslu. Tuto historickou pověst nechtěl vlastník značky Fiat nechat upadnout v zapomnění: pro rok 2014/15 skupina oznámila novou verzi Giulia, která měla rozšířít současnou řadu o sportovní sedaa kombik.

Alfa Romeo Giulia sedany se vyráběly v letech 1962 až 1977

Zatímco sedany byly v 60.letech uzpůsobeny většinou jako konzervativní rodinné vozy, konstruktéři karoserií sedanů Alfa Romeo Giulia vytvořili mladě působící koncept, který byl charakterizován výraznými hranami a vznešenou konstrukcí. Základní rysy zůstaly v průběhu třech výrobních fází v letech 1962-1977 až na mírné úpravy v letech 1972 a 1974 beze změny. Agilní zevnějšek Alfy Romeo Giulia a Giulia Nuova se dvěma nebo čtyřmi kulatými světlomety a mnoha chromovanými díly doplňoval jízdní výkon tohoto jen něco málo přes tunu vážicího sedanu.

Sportovní jízdní výkon Alfy Romeo Giulia

Vedle vstupního modelu Alfa Romeo Giulia 1300 s výkonem 57 kW (78 koní) vsadili Italové na více motorizované verze s 1,6 litrovou jednotkou, která sedanu pomohla k dosažení nejvyšší rychlosti 160 kilometrů za hodinu a zrychlení z nuly na sto za něco málo přes deset vteřin. Po faceliftu v roce 1972 modelovou řadu Alfa Romeo Giulia doplnil o čtyři roky později na určitou dobu Diesel s výkonem 40 kW (55 koní).

Alfa Romeo Giulia jako kupé a kabriolet

Při uvedení sedanu na trh výrobce použil jméno Giulia také pro modely s různými karoseriemi. Tak se na trhu v roce 1963 objevilo kupé Alfa Romeo GT Giulia, které se také prodávalo jako Alfa Romeo GT nebo Giulia Sprint. Téměř současně se sedanem Italové uvedli na trh i kabriolet, který měl sice technicky s Alfa Romeo Giulia jen málo společného, ale přesto nesl jméno Alfa Romeo Giulia Spider.